خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

شروع مطالعه بافته‌ها و پارچه‌های معدن چهر آباد /کارهای پژوهشی ، کاوشی خوبی در معدن چهرآباد انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۸۴

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، با اشاره به اینکه کارهای پژوهشی کاوشی خوبی در معدن چهرآباد انجام شده است، خبر از شروع کارهای مطالعاتی روی بافته‌ها و پارچه‌هایی کشف شده از معدن چهرآباد داد.

امیر ارجمند امروز با اعلام این خبر،  به ایلنا، گفت: تفاهم نامه‌ای در سال ۹۷ بین پژوهشگاه میراث فرهنگ، موزه ملی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با دانشگاه بوخوم آلمان در زمینه کارهای پژوهشی و مطالعاتی مجموعه معدن نمک چهرآباد و مردان نمکی منعقد شده است.

ارجمند،  ادامه داد: از سال ۹۷ این همکاری سه جانبه آغاز شده و کارهای خوبی در حال انجام است اگر چه در سال ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا این همکارهای انجام نشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه امسال یک فصل کاوش تعریف شد و فعالیت‌های آن آغاز شد، افزود: باستان شناسان اداره کل میراث فرهنگی زنجان و دانشگاه بوخوم در این فصل کاوش همکاری داشتند.

ارجمند تصریح کرد: این فصل کاوش تا آخر آذرماه ادامه داشته و فصل بعدی کاوش در سال آینده در اردیبهشت یا خرداد ماه اجرایی می‌شود.

وی، در پایان، با اشاره به اینکه کارهای پژوهشی و مقالات خوبی در زمینه کاوش در معدن چهرآباد انجام شده است، اضافه کرد: بافته‌ها و پارچه‌هایی در این معدن کشف شده است که کارهای مطالعاتی بر روی آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز