خبرگزاری کار ایران

معاون امینتی استانداری سیستان و بلوچستان:

درگیری در مرز ایران و افغانستان تلفاتی نداشت / معاون امنیتی : خبر تصرف چند پاسگاه مرزی کذب است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۳۴۵

معاون امینتی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: درگیری در مرز ایران و افغانستان پایان یافت و هیچ گونه تلفاتی نداشت.

محمدهادی مرعشی در گفت و گو با ایلنا در این باره اظهار داشت: عصر امروز - چهارشنبه ۱۰ اذرماه - با تیراندازی از سوی افغانستان به خاک ایران، نیروهای مرزبانی ایران مستقر در هیرمند در محدوده پاسگاه شغالک ، اقدام به حفاظت از خاک کشور کردند.

این مقام مسئول اذعان داشت: این درگیری حدود دو ساعت به طول انجامید و ابتدا شلیک از میان بوته ها به سمت مرزبانی ایران صورت گرفته و پس از آن نیروهای مرزبانی افغانستان وارد عمل شد‌ند که خوشبختانه این درگیری هیچ گونه تلفات جانی نداشت.

وی افزود: ادعای برخی از رسانه های خارجی مبنی بر تصرف چند پاسگاه مرزی ایران توسط نیروهای افغانستان درست نبوده و  در حال حاضر شرایط مرزی ایران و افغانستان در وضعیت آرام قرار دارد.

به گفته وی این تیراندازی کوتاه بوده و آسیبی به پاسگاه های مرزی و مرزبانان وارد نشده و موضوع خاتمه یافته و جزئیات ماجرا در دست بررسی است.

مدیر روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان هم در توضیح این حادثه به ایلنا گفت: حدودا از سال ۸۲ یک دیوار امنیتی بین ایران و افغانستان در سرزمین ما ایجاد شده و قسمتی از اراضی ایران در آن طرف دیوار باقی مانده که کشاورزان برای کشاورزی شان ، با هماهنگی مرزبانی تراکتور‌هایشان را از مرز رد می کنند و در زمین هایشان کشاورزی می کنند و پس از اتمام کارشان دوباره برمی گردند.

جواد سالارزهی عنوان کرد: نیروهای افغانستان حدود مرزی خودشان را نمی دانند و فکر می کنند این دیوار امنیتی مرز رسمی دو کشور است در حالی که این دیوار امنیتی است که قبل از مرز رسمی برای خودمان کشیده‌ایم.

وی افزود: پس از رد شدن کشاورزان از دیوار امنیتی و ورود به زمین های کشاورزی خودشان، آنها فکر کردند که کشاورزان به خاک افغانستان تعرض کرده اند و پس از آن به سمت نیروهای مرزبانی ایران تیراندازی کردند که خوشبختانه این درگیری تلفاتی نداشت. 

وی افزود: این درگیری در حوالی روستای شُغالک ایران در بخش مرکزی هیرمند رخ داده و با پادرمیانی و مذاکره دو طرف درگیری به پایان رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز