خبرگزاری کار ایران

معاون جهادکشاورزی استان خبر داد؛

قرار گرفتن هزار هکتار گندم سبزوار تحت پوشش خدمات کشاورزی قراردادی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۹۶۱

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از عقد قرارداد در سطح ۱۰۰۰ هکتار گندم در قالب کشاورزی قراردادی در شهرستان سبزوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین ساربان در این باره گفت: از جمله مزیت کشاورزی قراردادی آن است که شرکت های تعاونی روستایی و تعاونی تولید با اشراف سازمان تعاونی روستایی به عنوان یک شخصیت‌های حقوقی متخصص، دارای سیستم اطلاعات شفاف، مدیریت اقتصادی و مالی و بازار روزآمد و نیز دارای سازکارهای نظارتی به کشاورزی قراردادی ورود می‌کنند. 

وی افزود: تعامل سازنده‌ای بین دو طرف قرارداد برای موضوعات مختلف از قبیل توسعه دانش و فناوری، تأمین مالی، آموزش و همچنین تحقیق و توسعه فراهم می‌شود و می‌تواند تحولی را در عرصه تولید کشاورزی به‌همراه داشته باشد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اظهارداشت: تولیدکنندگانی که اقدام به تولید گندم از طریق کشاورزی قراردادی می کنند در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه از حمایت های چون : پاداش بهره وری به تولید کنندگان طرف قرارداد ، یارانه حق بیمه گندم ، یارانه آزمون آب، خاک، گیاه و نسخه نویسی برخوردار می شوند.

وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بر اساس اعلام مجری و در چارچوب قرارداد منعقده با تولید کننده نسبت به تامین کود مورد نیاز کشاورزان طرف قرارداد اقدام می کند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سبزوار هم با اعلام آمادگی مراکز جهاد کشاورزی در پشتیبانی از طرح کشاورزی قراردادی گفت: با توجه به شرایط فعلی ، کشت گندم در قالب طرح کشاورزی قراردادی بهترین شیوه و روش برای برقراری ارتباطات بین بازیگران زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و غذایی با حذف واسطه ها و دلالان است، 

علی اصغر امانیان افزود: با اینحال توسعه این نوع قراردادها نیازمند وجود شرکت‌های تخصصی کارآمد و توانمند در بخش کشاورزی است که ظرفیت چنین شرکت هایی در چهارچوب اتحادیه های تعاون روستایی و اتحادیه تعاونی تولید شهرستان وجود دارد که لازم است این ظرفیت ها بالفعل شوند.

همچنین امراله شمس رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان سبزوار هم گفت : اجرای طرح کشاورزی قراردادی علیرغم برخی مشکلات موجود و چالش های  پیش بینی نشده در چهارچوب اهداف و وظایف شرکت های تعاونی روستایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز