خبرگزاری کار ایران

تامین 48 درصدی نیاز دانش آموزان استثنایی زنجان به همت خیرین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۱۳۸

به گفته معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سال گذشته خیرین ۱۴۵ میلیارد تومان به آموزش و پرورش استثنایی کمک شده است و در زنجان نیز ۴۸ درصد نیاز دانش آموزان استثنایی به همت خیرین تامین می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید جواد حسینی در نشست شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان، گفت: در سال جاری  بسته تحولی آموزش، پرورش، تربیت بدنی و توانبخشی خانواده محور با ۶ برنامه و ۱۱ فعالیت با محوریت مشارکت خانواده ها در تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی اجرایی شده است.

حسینی ادامه داد: بسته تحولی دیگر غربالگری نوآموزان ۵ تا ۷ ساله  است که به منظور شناسایی و غربالگری  مشکلات ویژه یادگیری در نوآموزان پیش دبستانی تدوین و اجرایی شده است.

این مسئول، آموزش و پرورش استاندارد را منوط به استاندارد سازی در چندین بعد دانست و گفت: اولین بعد، استاندارد سازی و کیفیت بخشی به منابع انسانی است و در توزیع و نگهداشت نیروی انسانی هنوز دچار مشکل هستیم.

وی افزود: آموزش و پرورش استثنایی جزو تخصصی ترین ارکان نظام تعلیم و تربیت است که به نیروهای تخصصی در حوزه های مختلف آموزشی و توان بخشی نیاز دارد.

حسینی گفت: بر اساس آمایش سرزمینی آموزش و پرورش استثنایی ‌به  ۱۲ هزار نیرو برای رسیدن به استاندارد در حوزه نیروی انسانی نیاز دارد که با مصوبه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی سالانه ۱۰ درصد از ورودی های آموزش و پرورش به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های پیش‌نیاز در حوزه تعلیم و تربیت استثنایی‌ و تغییر و تصویب ضابطه درجه بندی مدارس استثنایی از دیگر فعالیت ها در حوزه نیروی انسانی است.

معاون وزیر  ادامه داد: معلمان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی قبل از قانون خدمات کشوری حداقل از ۵۰ درصد  امتیازات بیشتر برخوردار بودند که بر اساس این قانون این ۵۰ درصد حذف شد.

وی افزود: بعد از تصویب قانون جامع خدمات کشوری برخی سازمان ها از این قانون مستثنی شدند و لایحه مستثنی شدن نیروهای آموزش و پرورش استثنایی در حال حاضر لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و پس از تصویب در دولت این لایحه به مجلس ارائه خواهد شد.

معاون وزیر، رکن بعدی استاندارد سازی نظام تعلیم و تربیت را استاندارد سازی فضا دانست و گفت: استاندارد فضای آموزشی در استثنایی ۲۸ مترمربع است که در حال حاضر ۱۰.۹ مترمربع است و در دو سال گذشته ۱.۵ متر مربع به سرانه فضای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی از طریق نهضت از خشت تا بهشت با ساخت و افتتاح ۱۶۵‌مدرسه اضافه شده است.

وی افزود: سال گذشته خیرین ۱۴۵ میلیارد تومان به این حوزه در سراسر کشور کمک کردند که با این میزان کمک ۳۱.۵ درصد نیاز دانش آموزان استثنایی به تجهیزات توان افزایی مرتفع شد و در استان زنجان ۴۸ درصد نیاز دانش آموزان استثنایی با همت خیرین تامین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز