خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خبرداد؛

اختصاص بیش از ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۰۵۷

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، عرفان مرادی اظهار کرد: برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان کردستان ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال از منابع مختلف در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده که تاکنون حدود ۶۲۴ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

مرادی گفت: این میزان اعتبار از محل منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح‌های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود.

او افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدور بزرگراهی غرب کشور (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب)، جاده مریوان - سنندج، طرح چهارخطه کردن گردنه صلوات‌آباد (محور سنندج – همدان)، احداث چهار خطه بیجار - دیواندره و چهارخطه سقز- بانه است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در خصوص طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور در کردستان گفت: بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مرادی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۵ کیلومتر از این مسیر در کردستان زیربار ترافیک رفته است، اضافه کرد: طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.

او یادآور شد: اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تامین اعتبار انتظار می‌رود در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان و انرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت‌مندی کاربران از جمله مزایای طرح‌های راهسازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز