خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد؛

بیرون رفتن اساتید لطمات جبران ناپذیر به دانشگاه زده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۷۴۰

استاندار فارس با بیان اینکه در بسیاری از عرصه ها دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشتاز بوده است اما متاسفانه در اواسط راه رها شده است ،گفت: یکی از این عرصه ها بحث تمام وقتی و حمایت از حضور تمام وقتی اساتید است چراکه دانشگاه بدون تمام وقتی دانشگاه کاملی نیست و مکرر مورد بی مهری قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا، محمدهادی ایمانیه در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تصمیماتی که گرفته می شود انواع آن منجر به بیرون رفتن اساتید از دانشگاه و لطمات جبران ناپذیر به دانشگاه شده است، ابراز کرد:  مواردی مانند گذاشتن سقف، کسورات، مالیات زیاد و پرداخت های طولانی عرصه را بر اساتید تنگ کرده است.

وی افزود: از دولت سیزدهم توقع است که دراین وظیفه توجه به سلامت مردم و ارتقا دانشجویان تلاش کند کما اینکه استان فارس آمادگی دارد که به عنوان استان پایلوت در حمایت از تمام وقتی اساتید شود و انجه در برنامه ششم توسعه نوشته شده است در فارس اجرا کنیم که از نظر مالی به نفع کشور هم است.

ایمانیه با بیان اینکه در  زمینه بهداشت راهی جز پزشک خانواده نیست ودر این طرح فارس  پیشتاز شد اما دست ما را نگرفتد، یادآور شد: در اجرای طرح پزشک خانواده هر روز دنبال ایراد بودند و فارس مورد بی مهری قرار گرفت این درحالی بود که در طرح پزشک خانواده پزشکان به خوبی وارد شدند و نمود ان در دوران کرونا بود و فارس عرصه میدان آموزده ای است.

استاندار فارس به موضوع توریسم سلامت و دانشگاه نسل سوم و چهارم اشاره و عنوان کرد: شیراز در این زمینه به خوبی وارد شد و در ماجرای شهر سلامت که ابتکار شیراز بود حتی مصوبه هم داشت اما متاسفانه شیراز رها شد.

شرایط کار و احساس امید برای دانشجویان فراهم شود

ایمانیه با اشارا به ضرورت احساس امید و اعتماد به سیستم در بین دانشجویان گفت:  یکی از دغدغه های دانشجویان شرایط کار است و باید این شرایط فراهم شود که حتی فکر مهاجرت هم در ذهن آنها خطور نکند.

وی با بیان اینکه  شکل گیری مجمع خیرین تامین سلامت در فارط استارت خورد و امروز ارزش آن در فارس بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است ، عنوان کرد: این موضوع مورد الگوبرداری در کشور قرار گرفت اما خیرین حمایت نشدند و گاهی برخی سازمان ها که دچار بروکراسی هستند حتی زیان هم رساندند و در شرایطی که دولت دچار مشکلاتی است وزارت بهداشت باید کنار خیرین قرار بگیرد.

ایمانیه با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بارها بررسی شد که بسساری دزدرصد پرداختی حقوق پرسنلی و اساتید به درامدهای اختصاصی برمی گردد و درصد پرداخت ها از درامدهای اختصاصی بیشتر است، یادآور شد: در راستای اجرای عدالت باید درصد پرداختی ها از درامد اختصاصی با دانشگاه های تیپ یک برابر شود و اساتید، دانشجویان و اساتید جوان با شوق کار کنند.

ضرورت توجه به پژوهش های بنیادین

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز  با اشاره به اینکه پژوهش های کاربردی مدنظراست و در عین حال نیازمند پژوهش های بنیادین در زمینه علوم پزشکی هستیم، ابراز کرد: انقلاب اسلامی انقلاب تمدن ساز است و در این مسیر نمی توان از پژوهش های بنیادی غفلت کرد.

آیت الله لطف اله دژکام با بیان اینکه شیراز به عنوان قطب پزشکی دیدگاه پزشکی متعالیه را مدنظر قرار داده است، عنوان کرد: ما اگر می خواهیم تمدن ساز باشیم باید تصور خود را از علت و معلول صدرایی کنیم و با نگاهی که ملاصدرا داشت به مسائل نگاه کنیم و باید این تفاوت مدنظر داشتیم چرا که در دنیای امروز تفکر  سینایی کار خود را کرده است و باید فضا برای پژوهش های بنیادین باز شود و پاسخ علمی به مسائل مختلف داد.

وی با اشاره به اینکه در عرصه رفتار دانش آموختگان پزشکی که به آنها افتخار می کنیم نیاز است که بنیان اخلاق پزشکی را بر پایه های بومی خود بگذاریم، عنوان کرد: علم و دانش در هر جا باشد ارزش خود را دارد و نباید مسائل سیاسی را وارد آن کرد و در برخی مواقع مبانی علمی دیگ ر کشورها با ما قرابت دارد اما نیاز است متناسب با فرهنگ خودمان بازنگری کنیم.

به گفته دژکام درخشش پزشکان نسل آینده از سنخ درخشش ابن سینا باشد و همه دنیا را متوجه خود کند و نمی توان با دنیا قهر کرد و در بحث علمی نیاز است که تعامل داشته باشیم

وی با بیان اینکه شیراز در عرصه اخلاق پزشکی با حضور اساتیدی که دارد در سطح کلان حرف هایی داشته است  ابراز امیدواری کرد که نگاه آموزشی وزارت بهداشت با جدیت باشد و مجال تحقیقات در کنار بقیه پژوهش های عرصه سلامت باز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز