خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان عنوان کرد؛

برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت فرزند برای مادران شاغل در دادگستری قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۷۳۷

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: با راه اندازی نرم افزار مهارت‌های ویژه تربیت فرزندان 7 تا 12 سال (بیست وسه) از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مادران شاغل با شرکت در دوره‌های آموزشی پیشگیری رشد مدار مهارت‌های لازم را کسب خواهند کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، علی فولیان با اشاره به اجرای کارگاه‌های مهارت تربیت فرزند ویژه بانوان شاغل در دادگستری استان گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی تقویت عوامل محافظتی و خنثی کردن عوامل خطر در رشد اطفال و نوجوانان است و نتیجه برگزاری این دوره‌ها کمک به رشد اجتماعی مطلوب، خود کنترلی، رشد هیجانی و رشد تحصیلی کودکان است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با اشاره به اینکه در قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضاییه اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم تعیین شده است، افزود : معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در سال جاری  اجرای برنامه‌های عملیاتی برای نهادینه کردن این مدل از پیشگیری در بین همکاران اداری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از انواع پیشگیری از وقوع جرم، پیشگیری رشد مدار است که این نوع پیشگیری از سنین خردسالی و متناسب با روند رشد شخصیت اجتماعی کودکان سیاست‌های پیشگیرانه را اعمال می‌کند و قطعاً می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.

این مقام قضایی استان قزوین افزود :پیشگیری رشد مدار در حقیقت یک سرمایه‌گذاری پایدار و دراز مدت است که می‌تواند از خردسالی سنگ بنای برنامه‌‌های پیشگیرانه را برای کل طول زندگی یک انسان درجامعه نهادینه کند.

 وی در ادامه با اشاره به جایگاه خانواده به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین نهاد اجتماعی اظهار کرد: فرد در خانواده پا به عرصه هستی می‌گذارد ، رشد می‌کند و خود را برای حضور در جامعه و زندگی اجتماعی آماده می‌کند و در این بین زن به‌عنوان یکی از دو رکن اساسی خانواده از نظر سنتی عهده دارد و نقش اصلی همسر و مادر است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین تاکید کرد: اشتغال زنان، تاثیرات به‌سزایی بر رشد کودکان علی الخصوص در سال‌های اولیه زندگی آنان دارد؛ لذا برنامه ریزی صحیح به منظور اجرای برنامه‌هایی  با محوریت خانواده و آموزش والدین، به‌عنوان اولین گام در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کودکان باید مدنظر باشد.

وی ادامه داد: این  برنامه‌ها شامل  آموزش مهارت‌هایی هستند که به والدین کمک می‌کند تا عوامل و محیط رشد صحیح فرزندانشان را فراهم سازند، همانگونه که خانواده می‌تواند عامل مهم بزهکاری اطفال و نوجوانان باشد و شرایط نامطلوب آن، بزهکاری را ترویج دهد، به همان نسبت وجود شرایط مطلوب در خانواده موجبات رشد ذهنی، عاطفی، روانی و اجتماعی اطفال و نوجوانان را امکان‌پذیر می‌سازد.

فولیان تاکید کرد: کودکی مهم‌ترین دوران زندگی برای دستیابی به شکوفایی و پایه‌ریزی سلامت در ابعاد جسمی، روانی و شخصیتی در دوره‌های بعدی زندگی است و با راه اندازی نرم افزار مهارت‌های ویژه تربیت فرزندان 7 تا 12 سال مادران شاغل با شرکت در دوره‌های آموزشی پیشگیری رشد مدار مهارت‌های لازم را کسب خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز