خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خبر داد:

تشکیل هسته‌های نخبگان مردمی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۶۰۵

پایبندی شهروندان به قانون و التزام به دین و معنویت دو اصل اساسی برای دوری از گناه و رشد و تعالی یک جامعه است.

جلسه‌ پیشگیری از وقوع جرم با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در دادگستری کل استان چهار محال و بختیاری برگزار شد و طی آن بر همکاری و تعامل نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان در جهت حل مسائل و مشکلات مردم و پیشگیری از وقوع جرائم تأکید شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین صدرحسینی با تشکر از همفکری و تعامل مسئولان استان در جهت حل مشکلات مردم، پیشگیری را مقوله‌ای دانست که مدیران دستگاهها با اهتمام و توجه به آن، به نحو بسیار موثرتری میتوانند در راه رسیدن به اهداف سازمانی و رشد و پیشرفت مجموعه تحت امر خود گام بردارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه یکی از موارد مهم و موثر در پیشگیری از جرائم در جامعه را مساله آموزش عنوان کرد و با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم به والدین و همچنین توجه به تعلیم و تربیت در مدارس و دانشگاه‌ها، افزود: اقدامات فرهنگی و آموزشی که می‌تواند در امر پیشگیری موثر باشد باید منسجم و بر مبنای تفکر و برنامه‌ریزی باشد.

وی در این راستا ارتباط با فرهنگیان، اساتید و روحانیون و نقش آنان در فرهنگ‌سازی را بسیار مهم دانست و خواستار در اولویت قرار گرفتن این امر توسط نهادهای ذیربط شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هم‌چنین با اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

صدرحسینی در این دیدار پایبندی شهروندان به قانون و التزام به دین و معنویت را دو اصل اساسی برای دوری از گناه و رشد و تعالی یک جامعه دانست.

وی تعلیم ارزش‌های دینی به افراد جامعه از سنین کودکی و استفاده از فرصت‌ها جهت گوشزد کردن احکام الهی به جوانان را وظیفه روحانیت دانست و خاطر نشان کرد: آنچه که در امر پیشگیری در یک جامعه اسلامی می‌بایست مبنا قرار گیرد تربیت افراد جامعه به گونه‌ای است که آنها ضمن پایبندی به ارزشهای دینی و قانون، انگیزه و رغبتی برای ارتکاب به جرم نداشته باشند که این مهم جز با تعامل و تلاش مسئولان جامعه به ویژه روحانیون میسر نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از کلینیک مشاوره خانواده دادگستری استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

این مقام ارشد قضایی با کارکنان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال بختیاری نیز دیدار داشت.

صدرحسینی طی سخنانی در این دیدار پیشگیری را کاری فرهنگی و ارزشمند توصیف کرد و افزود: حرکت در مسیر اعتلای ارزشهای فرهنگی و رشد فکری جامعه مستلزم کار و تلاش بسیار زیادی است که نتایج آن در دراز مدت نمایان خواهد شد.

وی با قابل تقدیر دانستن اقدامات و عملکرد پرسنل این معاونت خواستار تلاش و کوشش مستمر برای پیشگیری از جرائم و خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم شد.

در این دیدار صمیمانه کارکنان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به بیان پیشنهادات و برخی از مشکلات سازمانی خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز