خبرگزاری کار ایران

با حضور ۳۰ شرکت دانش‌بنیان؛

نخستین همایش آینده صنایع ایران با رویکرد تکنولوژی در شیراز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۵۱۷

نخستین همایش «آینده صنایع ایران با رویکرد تکنولوژی» با حضور ۳۰شرکت دانش‌بنیان فناور و مدیران ارشد و مدیران تحقیق و توسعه ۸۰صنعت بزرگ استان در راستای توسعه تکنولوژی و پلی بین شرکت‌های دانش‌بنیان فناور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حسین پناهی، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس، هدف از برگزاری این همایش در هفته بسیج را مانع‌زدایی از صنایع با حمایت و هم‌افزایی سازمان صمت و رفع مشکلات می‌داند.

وی بیان داشت: در پروژه اخیر این سازمان، پایش و عارضه‌یابی ۶۰۴ واحد صنعتی و ۷۰ واحد معدنی با فعالیت‌های متداوم دو کلینیک تخصصی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شهرک صنعتی در حال انجام است که هدف از آن کمک به رفع موانع تولید است.

پناهی در رابطه با طرح پایش و عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی راکد و نیمه‌فعال تشریح کرد: این طرح در چهار کارگروه زیرساخت، تحقیق و توسعه، قوانین و مقررات و همچنین مالی و اعتباری با هدف پایش و پشتیبانی از واحدهای صنعتی و تولیدی فعالیت دارد.

وی اشاره داشت: به دنبال رفع مشکلات صنعتی در قالب قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا سپاه فجر هستیم.

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شهر شیراز و زرقان و نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: سیاست‌های غلط استفاده از محصولات وارداتی به صنعت الکترونیک در فارس لطمات زیادی را وارد کرده است. کارخانه‌های بزرگ استان فارس همچون ITI، ITMC، کمپرسورسازی و... برخلاف گذشته، به دلیل اجرای غلط خصوصی‌سازی و مسائل دیگر، امروزه یا تعطیل و نیمه‌تعطیل شده‌اند.

وی ادامه داد: دلیل تعطیلی کارخانه ها عدم نگاه علمی و فناورانه به بحث صنعت بود به طوری که اسیر روزمرگی و عقب ماندگی شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر رویکرد علمی صنعتگران در شرایط فعلی باور دارد، برگزاری این همایش می‌تواند ما را به قله‌های پیشرفت برساند و توانمندی‌های صنعتگران فارس قابل گسترش به فراتر از مرزهای استان و حتی کشور است که انتظار داریم به صورت کاربردی و هدفمند این مهم دنبال شود.

سهراب شرفی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه بهره بردن از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت دارد، بهره‌گیری از تکنولوژی نوین در کسب و کارها را یک ضرورت می داند و کاهش مشکلات صنعت را در راستای دانش‌بنیان بودن آن‌ها می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز