خبرگزاری کار ایران

تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۷۸ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۱۱۷

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۷۸ درصد دانش‌آموزان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی دُز نخست واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد احمدیان افزود: همچنین در حال حاضر ۲۷ درصد از دانش‌آموزان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز ۲ دُز واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند و اجازه شرکت در کلاس های حضوری را دارند.

وی اضافه کرد: جلسات متعددی با شورای سلامت مدارس تشکیل شده است تا مدیران مدارس به فاکتورهای حفظ سلامت مدرسه آشنا شوند چرا که در بازگشایی مدارس به ویژه در سنین قبل از واکسیناسیون باید فاصله‌گذاری حداقل ۲ متر و تهویه مناسب و استفاده از ماسک اجرایی شود.  

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارشناسان بهداشتی در مدارس استان خراسان رضوی تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ بازدید از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس این استان انجام داده اند.

احمدیان با بیان این که دانش‌آموزان مقاطع متوسطه دوم در خراسان رضوی از ۱۵ آبان ماه امسال و دبستانها و مقاطع متوسطه اول امروز بازگشایی شده‌اند افزود:برای بازگشایی مدارس، اصول و معیارهایی تعیین شده است که از آن جمله می‌توان به واکسیناسیون کادر آموزشی مدرسه و دانش‌آموزان و همچنین ظرفیت کلاس‌ها با حداکثر ۱۵ نفر و تهویه مناسب در کلاس ها اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز