خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد خبر داد؛

تهیه فهرست بهای پایه فضای‌سبز کشور با همکاری مدیریت شهری در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۰۰۳

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از برگزاری جلسات فنی و تخصصی به منظور تهیه فهرست بهای پایه فضای سبز با همکاری مدیریت شهری در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: طی سال های اخیر همواره توسعه و نگهداری فضای سبز به عنوان یکی از اولویت های بسیار مهم در کلانشهرها مطرح بوده است که هزینه‌های مالی گسترده ای نیز به همراه داشته و نبود فهرست بهای پایه در این زمینه، مشکلات مختلفی را در فرایند خصوصی‌سازی و برون‌سپاری خدمات مهندسی فضای سبز برای شهرداری‌ها و پیمانکاران در سطح کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه بیش از ده ساله مدیریت شهری در مشهد در زمینه تدوین فهرست بهای پایه فضای سبز و پیشرو بودن این کلانشهر در زمینه مدیریت فضای سبز، مقرر شد تا برای اولین بار در کشور، فهرست بهای پایه فضای سبز از طریق نظام فنی و اجرایی کشور و با محوریت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و شهرداری مشهد با همکاری دفاتر فنی استانداری ها و سازمان های پارکها و فضای سبز کلانشهرها تهیه و تدوین شود.

یعقوبی افزود: در جلسات کارشناسی که به مدت ۳ روز به میزبانی مشهد برگزار شد بسیاری از موضوعات مورد ابهام بررسی و فهرست بهای نهایی با نظر کارشناسان تدوین شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  تهیه فهرست بهای پایه در حوزه فضای سبز، علاوه بر ایجاد شفافیت مالی در زمینه برون سپاری خدمات، می تواند نقش بسیار مهمی در محاسبات هزینه های جاری در کلان شهرها و مدیریت منابع مالی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز