خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

شیوع 2 برابری دیابت در زنان نسبت به مردان در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۸۲۸

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: شیوع دیابت در زنان استان مرکزی ۲ برابر بیشتر از مردان است و این بیماری به عنوان یکی از فاکتورهای خطر سلامت زنان در استان مطرح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پری میرشفیعی به مناسبت هفته دیابت (۲۲ تا ۲۸ آبان‌ماه)، افزود: کم تحرکی، اضافه وزن، تغذیه نامناسب و از همه مهمتر شناسایی موارد بیشتر با مراجعه به مراکز درمانی از دلایل شناسایی شمار پرتعداد زنان مبتلا به دیابت در استان مرکزی نسبت به مردان است.

وی ادامه داد: طبق پیمایش عوامل خطر که سال ۱۳۹۵ انجام شد، شیوع دیابت در استان مرکزی ۱۱ درصد است که 8 درصد این بیماران معادل ۳۰ هزار نفر شناسایی شده و اقدامات مراقبتی برای آنان جریان دارد.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی اظهار داشت: مراقبت از بیماران دیابتی در سطح خدمات بهورزی در میانگین کشوری ۸۰ درصد گزارش شده، اما این شاخص در استان مرکزی ۹۳ درصد به ثبت رسیده است.

میرشفیعی تصریح کرد: در همه جای دنیا ۵۰ درصد مردم از بیماری دیابت خود مطلع هستند، اما در کشور ایران و استان مرکزی ۷۵ درصد مردم از بیماری خود مطلع هستند که علت آن آگاهی بهتر مردم نسبت به این بیماری است.

وی بیان داشت: آموزش و دادن آگاهی به مردم در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ایران 10 درصد از میانگین جهانی بالاتر است و این امر موجب شده مردم عوراض بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت را بهتر بشناسند و به موقع برای تشخیص و درمان مراجعه کنند.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی تأکید کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری از ابتلا بیماران دیابتی به کرونا این افراد باید به منظور حضور در مراکز بهداشتی پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک، استفاده از دستکش و مواد ضدعفونی کننده را رعایت کنند.

میرشفیعی ابراز داشت: دیابت بر اثر عملکرد ناقص پانکراس در تأمین انسولین ایجاد می‌شود که نتیجه علل متعددی چون بیماری‌ها، نواقص ژنتیکی، جراحی، استرس، بارداری، سبک زندگی کم‌تحرک، استرس، مصرف برخی داروها، ژنتیک و موارد فامیلی و عادات غذایی غلط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز