خبرگزاری کار ایران

مدیر مخابرات اردبیل:

درآمد مخابرات اردبیل جوابگوی هزینه‌ها نیست / ثبات ۱۹ ساله در تعرفه تلفن ثابت

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۱۹۸

مدیر مخابرات منطقه اردبیل گفت: با توجه به فشارهای تحریم و افزایش قیمت تجهیزات مخابراتی، در آمد مخابرات جوابگوی هزینه ها و توسعه شبکه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن اسمعیل زاده ظهر امروز در جلسه ای که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد عنوان کرد: حوزه فناوری اطلاعات در سال های اخیر تحولات و پیشرفت های بسیاری داشته و شرکت مخابرات نیز در این راستا اقدامات اجرایی خوبی در سال های گذشته داشته اما متاسفانه با تشدید تحریم ها تامین زیرساخت های جدید مشکلات و هزینه های بالایی را برای این شرکت به دنبال دارد.

وی افزود: البته از تمامی ظرفیت ها برای خدمات دهی مطلوب به مردم استفاده کرده ایم به طوری که در سه سال گذشته در ارتقای پهنای باند تلفن ثابت و همراه اول پیشرفت های خوب انجام شده است.

مدیر مخابرات منطقه اردبیل ادامه داد: در سال گذشته و سالجاری ۲۸۰ سایت 4G و 3G ارتقا یافته و بسیاری از روستاها از اینترنت پرسرعت بهره مند شده اند.

اسمعیل زاده وضعیت درآمدی شرکت مخابرات را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: به رغم اقدامات توسعه ای در بخش های مختلف شبکه مخابراتی و همچنین افزایش قیمت تجهیزات مخابراتی و فشار تحریم ها, متاسفانه از سال ۸۲ تا کنون هیچگونه اصلاحی در تعرفه خدمات ارایه شده به مردم اعمال نشده و این موضوع به شدت این شرکت را تحت تاثیر خود قرار داده بطوری که پرداخت حقوق کارکنان مخابرات نیز به سختی تامین می شود.

وی گفت: با وضعیت درآمدی مخابرات و ناهمخوانی درآمدها با هزینه کردها, هیچ رمقی برای بحث های توسعه ای نمانده و اعتبارات لازم در این خصوص وجود ندارد.

اسمعیل زاده اذعان کرد: هزینه نگهداری و تعمیر خطوط ثابت بسیار بیشتر از درآمدهای عایدی از این بخش است و در حال حاضر درآمد ناچیز مخابرات حتی کفاف حقوق کارکنان این شرکت را نیز نمی دهد.

وی خواستار توجه مسئولین به این شرکت خدماتی شد و گفت: در صورت اصلاح تعرفه خطوط ثابت, بسیاری از مشکلات این شرکت حل شده و می توانیم عقب ماندگی های موجود را رفع و در ارایه خدمات بهتر به مردم نقش موثری را ایفا کنیم.

این مسئول اذعان کرد: در حال حاضر هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت حدود ۳۰ هزار تومان است که میانگین درآمد مخابرات از هر خط تلفن به طور میانگین نهایتا به ۵ هزار و ۸۰۰ تومان می رسد و این یعنی زیاندهی و متضرر شدن شرکت مخابرات؛ لذا با این وضعیت توسعه شبکه, خارج از توان مخابرات می باشد.

وی در خصوص عدم آنتن دهی خطوط تلفن همراه در برخی از نقاط شهر نیز بیان کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر ارتفاع ساخت و سازها افزایش یافته, در این خصوص تعویض دکل ها در دستور کار است که البته در بحث تملک و احداث سایت در شهرک های جدیدالتاسیس و برخی از مناطق شهری نیازمند همکاری مردم هستیم.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز