خبرگزاری کار ایران

سخنگوی علوم پزشکی گیلان اعلام کرد؛

شروط لازم برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۴۲۹

سخنگوی علوم پزشکی گیلان گفت: داشتن دو شرط سن بالای ۶۰ سال و گذشت مدت زمان چهار و یا شش ماه از تزریق دُز دوم واکسن کرونا برای دریافت دُز سوم الزامی است.

به گزارش ایلنا از رشت،فردین مهرابیان با اشاره به آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سال، اظهار کرد: همه مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون در استان گیلان آماده تزریق دُز سوم هستند.

وی به شرایط تزریق دُز سوم واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: افراد باید بالای ۶۰ سال باشند در صورت تزریق واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک شش ماه از تزریق دُز دوم و واکسن بهارات، سینوفارم، برکت و کوواکسین باید چهار ماه از زمان تزریق دُز دوم گذشته باشد.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: واکسن دُز سوم تنها در صورت داشتن این دو شرط به افراد تزریق می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۶ پایگاه و مرکز واکسیناسیون در سراسر استان گیلان اشاره و اضافه کرد: یکی از توصیه‌های ما به شهروندان این است که برای تزریق دُز سوم واکسن از همان واکسنی که در دُز دوم تزریق کرده‌اند دریافت کنند.

مهرابیان ادامه داد: اگر فرد به هر دلیلی به دنبال تغییر واکسن دریافتی در دُز سوم را دارد می‌تواند درخواست خود را در شهرستان‌ها به شبکه بهداشت و درمان و در رشت به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صورت مکتوب ارسال کند.

وی با بیان اینکه این درخواست‌ها در یک کمیته سه نفره بررسی می‌شود، تصریح کرد: در اسرع وقت تصمیمات لازم اتخاذ و نتایج کمیته به اطلاع فرد خواهد رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز