خبرگزاری کار ایران

برگزاری مانور مقابله با بیماری آنفلوانزای پرندگان در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۱۰۰

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور از برگزاری مانور فرضی مقابله با بیماری فوق حاد پرندگان با حضور فرماندار و مسئولان ادارات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلیمانی در خصوص این مانور افزود: مراسم که در زمان صفر با گزارش تلفات از یک مرغداری شروع شد اکیپ های نمونه برداری و ارسال نمونه، قرنطینه، معدوم سازی و ضدعفونی با حضور در محل به انجام وظایف از پیش تعیین شده پرداختند و مرغ های معدومی را در کیسه های مخصوص در عمق ۵/۴ متری با استفاده از آهک و مواد ضدعفونی دفن کردند. 

وی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را یک تهدید جدی برای صنعت مرغداری محسوب و اظهار داشت: در هفته پدافند غیرعامل این مانور برای ارزیابی و آمادگی اکیپ های دامپزشکی و هماهنگی با ادارات برای واکنش سریع، کنترل و محدود کردن کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و جلوگیری از انتشار بیماری به سایر مرغداری‌ها انجام می شود. 

شهرام شرقی رئیس اداره طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این مانور وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در استان، کشور و کشورهای همسایه تشریح کرد و بر لزوم هماهنگی سایر دستگاه‌ها برای پیشگیری از بیماری تاکید کرد.

فرماندار نیشابور نیز ضمن گزارش آمادگی دستگاه‌های شهرستان در مواجهه با مخاطرات و تهدیدات گفت: در دو سال اخیر علی رغم اینکه بعضی از نقاط استان و کشور درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد بوده است با درایت و مدیریت صحیح شبکه دامپزشکی و مجموعه مدیریت شهرستان مورد خاصی از این بیماری مشاهده نشده است. 

علیرضا قامتی افزود: درحال حاضر آمادگی برای پیشگیری و عملیات مقابله ای و آموزش مرغداران در دستور کار قرار گرفته تا در صورت وجود تهدیدات امنیتی و بیوتروریستی از آن‌ها بسلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز