خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست شهرستان قزوین خبر داد ؛

ادامه پایش زیستگاه‌های آبی قزوین تا زمان حضور پرندگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۷۴۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: گشت مشترک محیط بانی و دامپزشکی الموت غربی از زیست گاه‌های آبی حاشیه رودخانه شاهرود به منظور پیشگیری و کنترل آنفولانزای حاد پرندگان انجام شد و این پایش‌ها تا زمان حضور پرندگان در منابع آبی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوزین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، احمد زارعی گفت: هدف از برگزاری این بازدیدها و گشت‌های مشترک مراقبت و پایش آنفولانزای حاد پرندگان در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی و مهاجر این شهرستان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین افزود: تا زمانی که این پرندگان در منابع آبی این شهرستان حضور دارند، این پایش‌ها ادامه داشته تا در صورت مشاهده پرنده بیمار یا تلف شده ضمن هماهنگی با مرکز استان اقدام به نمونه‌گیری کرده تا با برنامه ریزی صحیح و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی از شیوع بیماری و سرایت آن به دیگر پرندگان جلوگیری شود.

وی  عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از مشاهده پرندگان آلوده و مبتلا در منابع آبی شهرستان گزارش نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده لاشه پرندگان به ویژه مرگ دسته جمعی موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع رسانی کرده و از لمس و دست زدن به این قبیل پرندگان پرهیز کنند؛ چرا که احتمال سرایت بیماری از پرنده به انسان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز