خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۱۴ شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در سرخس خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۳۱۷

رئیس شورای حل اختلاف دادگستری استان خراسان رضوی از تاسیس و افتتاح بیش از ۱۰۰ شعبه همیاران شوراهای رفع اختلاف در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود رفسنجانی در حاشیه افتتاح شعب شوراهای رفع اختلاف سرخس با اشاره به سند تحول قضایی گفت: تهیه سند تحول که در زمان ابراهیم رئیسی کلید خورد، بعد ها منشاء و راهبرد دستگاه قضایی قرار گرفت.

وی با اظهار اینکه بیش از ۵۰ درصد پرونده های دادسراها و محاکم قضایی از جرائم قابل گذشت تشکیل شده، افزود :یکی از چالش های که در سند تحول به آن اشاره شده موضوع بحث اطاله دادرسی و طولانی شدن فرایند رسیدگی در محاکم و دادسراهاست که بقول ریاست دادگستری استان ۴۰ سال راه را اشتباه رفتیم.

معاون دادگستری استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برهمین اساس در اولین راهبردی که در این سند تحول قضایی پیش بینی شد، بحث استفاده از ظرفیت های مردمی است، زیرا هرجا که از همیاری مردم در اجرا و عملیاتی کردن سیاست ها و برنامه ها بدون حضور مردم پیش رفتیم بهره ای درستی نبردیم و شکست خوردیم ، لذا امروز نقش شوراهای حل اختلاف کمک شایانی در کاهش ورودی پرونده ها درمحاکم قضایی است.

معاون دادگستری خراسان رضوی در پایان از تاسیس ۱۲۰ شعبه همیاران شورای حل اختلاف در مشهد و در شهرستان های تربت ، قوچان ، سبزوار ، نیشابور و سرخس خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز