خبرگزاری کار ایران

باهدف فراهم شدن زمینه ورود گردشگران خارجی به کشور ؛

ورود گردشگران خارجی به فارس تسهیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۷۵۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از ابلاغ دستورالعملی باهدف فراهم شدن زمینه ورود گردشگران خارجی به کشور با حفظ سلامت شهروندان و توسعه فعالیت‌های گردشگری خبر داد.

به گزارش ایلنا هادی شه‌دوست شیرازی گفت: بخش گردشگری یکی از بخش‌هایی است که با شیوع ویروس کووید ١٩ و به دنبال اعلام پاندمی جهانی، آسیب بسیار جدی از این همه‌گیری متحمل شد.

این مقام مسئول از تهیه و ابلاغ دستورالعمل "نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط بیماری کرونا" با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و هم‌اندیشی با دستگاه‌های متولی خبر داد و افزود: امروزه در چارچوب رعایت بهداشت عمومی و سلامت جامعه، با توجه به اثرات مثبت گردشگری بر اقتصاد کشور، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و در راستای حفظ بازارهای هدف گردشگری، احیای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده این بخش و درعین‌حال حفظ سلامت شهروندان این دستورالعمل تهیه‌شده است.

شه‌دوست شیرازی گفت: ورود و خروج مستقیم و غیرمستقیم مسافران ایرانی و خارجی به‌صورت گروهی و انفرادی به مرزهای زمینی همانند مرزهای هوایی، با ارائه کارت واکسن، آزمایش PCR منفی و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اول آبان ماه سال جاری بلامانع است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بیان کرد: این دستورالعمل شامل تردد مستقیم و غیرمستقیم به کشورهای پر ریسک اعلامی از سوی سازمان جهانی بهداشت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بلامانع بودن تردد تمامی وسایل نقلیه عمومی و شخصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز طبق دستورالعمل ابلاغی خبر داد و اعتبار ۹۶ ساعته آزمایش PCR منفی برای گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال را لازم دانست.

شه‌دوست شیرازی نظارت بر عملکرد و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را مهم دانست و گفت: وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در حیطه کنترل و رعایت مسائل بهداشتی از سوی گردشگران اعم از اخذ ویزا، ترانسفر، رزرو محل اقامت، غذا، مراقبت‌های بهداشتی و خروج مسافرین پس از انقضای مدت روادید مهم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ایجاد زمینه‌های جذب گردشگران به‌صورت تور و گروهی باهدف اعمال نظارت‌های بهداشتی را نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در سطح کلان دانست و گفت: باید از مجامع و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مرتبط با گردشگری به‌منظور اطلاع‌رسانی از شرایط جدید در امر گردشگری با نگاه فرصت سازی برای کشور، تبیین توانمندی‌های نظام در امر مدیریت بیماری به‌رغم تحریم‌های موجود استفاده شود و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های جدید انجام شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز