خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد؛

قطع موقت بنزین های سهمیه‌ای/ مردم فعلا بنزین را لیتری 3 هزار تومان در استان خریداری کنند/نماینده مجلس: برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۷۸۳

از ظهر امروز به علت اختلال در سامانه هوشمند سوخت، توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور و استان فارس قطع شده است؛ برخی عامل این اتفاق را حمله سایبری به زیر ساخت سامانه هوشمند سوخت اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز سوخت‌گیری با کارت سوخت در جایگاه‌های سوخت به دلیل برخی مشکلات فنی دچار اختلال شده است اما سوخت‌گیری به صورت آزاد ادامه دارد و در صورت اختلال باید سیستم جایگاه بصورت دستی، به حالت آفلاین تغییر کند.

آن‌طور که پاک فطرت رئیس مجمع نمایندگان استان فارس می گوید: قطعا گران کردن بنزین نیاز به ایجاد اختلال در جایگاه ها و کارت سوخت ها ندارد.

وی با بیان اینکه خبر اختلال جایگاه سوخت را در اخبار متوجه شدم گفت: هرچند که از ریز ماجرا خبر ندارم اما موضوعات در حوزه نرم افزاری کارت سوخت ها باعث اختلال در جایگاه های سوخت شده است.

علی رضا پاک‌فطرت در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه مردم می‌توانند بنزین را به صورت آزاد بزنند افزود: متاسفانه اختلال در بنزین سهمیه ای و کارت سوخت ها ایجاد شده است.

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با بیان اینکه هنوز منشا ایجاد اختلال مشخص نیست گفت: ذکر این نکته ضروری است که این اتفاق با هدف گرانی بنزین انجام نشده است.

وی ادامه داد: ذکر این نکته ضروری است که بنزین گران نخواهد شد.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه در صورتی‌که قرار بر گرانی بنزین و افزایش نرخ بنزین شد مسئولان باید از قبل این موضوع را به مردم اطلاع رسانی کنند گفت: قطعا در شرایط فعلی نرخ منطقی افزایش بنزین 10 الی 15 درصد  است.

پاک فطرت در ادامه احتمال هک شدن جایگاه های سوخت را رد نکرد و افزود: در شرایط فعلی جنگ الکترونیک و رسانه ای در تمام کشور ها وجود دارد و احتمال دارد این اتفاق در جایگاه های سوخت هم رخ داده باشد که در حال حاضر بنده این موضوع را نه تأیید و نه تکذیب می کنم.

دیتا سنتر جایگاه های سوخت ، در تهران است

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس هم در ادامه با بیان اینکه سامانه سوخت در کل کشور دچار اخلال فنی شده است گفت: دیتا سنتر جایگاه های سوخت در تهران است.

محمد هادی غلامی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه جهت رفع نواقص تیم های تخصصی وزارت وزارت نفت و شرکت پالایش پخش در حال برطرف کردن مشکل هستند ادامه داد: طبق سناریو و برنامه ریزی هایی که از قبل در استان فارس انجام دادیم پیش بینی چنین اتفاقاتی را داشتیم که در نهایت این تیم ها با ورود به جایگاه های سوخت سیستم های جایگاه های سوخت را به گونه ای از مدار خارج می کنند تا مردم بتوانند بنزین را بدون کارت و با نرخ آزاد خریداری و سوخت گیری کنند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که سیستم جایگاه های سوخت در تهران درست نشود مردم تمام شهرستان های فارس فعلا باید بنزین آزاد 3 هزار تومانی را از جایگاه ها خریداری کنند،  ادامه داد: در حال حاضر مردم باید بنزین را لیتری 3 هزار تومان در استان خریداری کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا داریم تا با صبر و شکیبایی لازم تا زمانی که مشکلات برطرف نشده به جایگاه های سوخت مراجعه نکنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز