خبرگزاری کار ایران

از پنجم لغایت هفت آبان؛

نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و گردشگری البرز و قزوین در کرج برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۵۴۰

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان البرز از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و گردشگری البرز و قزوین در کرج خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، شادی حاضری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان‌های البرز و قزوین اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهنامه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی استان البرز و قزوین نمایشگاه مشترک صنایع دستی این دو استان در پارک ایران کوچک کرج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بازدید از این نمایشگاه رایگان است، افزود: در این نمایشگاه  60 نفر از هنرمندان صنایع دستی استان البرز و 20 صنعتگر و هنرمند از استان قزوین و فعال رشته های مختلف صنایع دستی حضور خواهند داشت.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه هنرمندانی در رشته مس، فرش، گلیم، زیورآلات، چلنگری، سفال، چرم، شیشه، لباس محلی، معرق، غذا و شیرینی محلی در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: هنرمندان زیادی از استانهای مختلف متقاضی حضور در این نمایشگاه بودند.

حاضری با بیان اینکه افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مسئولان ملی و کشوری در تاریخ پنجم آبان ماه ساعت 15:30 دقیقه در پارک ملی ایران کوچک برگزار می‌شود، ادامه داد: ساعت بازدید از این نمایشگاه  طی سه روز برگزاری از ساعت 11 صبح تا 20 شب تعیین شده است و مراسم اختامیه این رویداد در روز جمعه 7 آبان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران و همچنین ایل شاهسوند، شرکت کنندگانی در نمایشگاه حضور خواهند داشت که با برپایی چادرسیاه مرتبط با این استانها و پخت غذاهای محلی،آش ، نان و کلوچه محلی از میهمانان پذیرایی می‌ کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان مطرح مجسمه سازی هم در نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و گردشگری البرز و قزوین حضور پیدا می کنند، ادامه داد: اجرای موسیقی محلی و هنر چهل تیکه بخشی دیگری از این نمایشگاه است.

 این نمایشگاه با همکاری اتاق های بازرگانی البرز و قزوین، ادارات کل میراث فرهنگی البرز و قزوین، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز و قزوین و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز