خبرگزاری کار ایران

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان گلستان:

۱۴ مرکز برای خرید تضمینی سویا درگلستان آماده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۱۸۰

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی گلستان گفت: برای خرید تضمینی سویای کشاورزان استان ۱۴مرکز راه اندازی شده است.

سید خالق سجادی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: طی چند روز آینده خرید تضمینی سویا با قیمت ۱۲هزار و    ۴۰۰ تومان آغاز خواهد شد و در سالجاری ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی استان سویا کشت شده است.

وی گفت: از ۱۴مرکزخرید سویا ۱۱ مرکز تعاونی روستایی و سه مرکز کارخانجات روغن کشی خرید انجام می شود و به محض اعلام سازمان جهادکشاورزی و برداشت سویا توسط کشاورزان آمادگی خرید داریم.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است ۲۵ هزار تن سویا در استان برداشت شود و سویا دانه ای روغنی هست که روغن آن برای خوراک انسان وکنجاله برای خوراک دام ها استفاده می کنند.

سجادی بیان کرد: درسال گذشته ۲۴ هزارتن محصول سویا دراستان برداشت شده وگلستان ۶۶۷ هزار هکتار زمین های مستعد زیر کشت دارد و که قطب دانه های روغنی،تولیدغلات است.

وی افزود: با اینکه امسال افت بسیار شدیدی درتولید گندم داشتیم ۴۵۰ هزارتن گندم خریداری شده است وپول کشاورزان نقدا پرداخت کردیم.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی گلستان خاطرنشان کرد: ازابتدای سال ماهانه بیش از ۴ هزارتن گندم به قیمت ۲هزار و۷۰۰ تومان به کارخانه های استان توزیع کردیم وهمچنین برای خرید گندم بیش از ۱۱۰ مرکز امسال دراستان داشتیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز