خبرگزاری کار ایران

در بخش گل و گیاهان زینتی؛

تفاهم‌نامه خواهر خواندگی البرز و آمستر‌دام به امضاء رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۲۱۷

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی البرز از انعقاد تفاهم‌نامه خواهر خواندگی البرز و آمستر‌دام در زمینه گل و گیاهان زینتی خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، فریدون محمد‌ی در جلسه‌ای که به همین منظور در سالن جلسات حوزه روابط‌عمومی و با حضور معاو‌نان و کار‌شناسان اداره‌کل متبوع و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت بر‌گزار شد، اظهار کرد: امضا‌ی تفاهم‌نامه با شرکت خصوصی مجر‌ی بر‌گزار‌کننده نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها‌ی تخصصی زمینه را برا‌ی افزایش همکاری‌ها در زمینه  گردشگر‌ی سلامت، طب سنتی، کشاورزی و پرورش گل و گیاهان زینتی و دارویی فراهم می‌کند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی البرز عنو‌ان کرد: تا پیش از شیوع کرونا هر ساله بر‌پایی جشنواره‌ گل‌ها بیش از ۱۲۰ هزار نفر گردشگر و باز‌دید‌کننده را جذب می‌کرد که ظرفیت بزر‌گی در این حوزه محسوب می‌شود و بهره‌گیری از آن نیاز‌مند برنامه‌ریزی‌ها مدون و کار‌شناسی است.

او در ادامه با تأکید بر نزدیکی البرز به تهران و لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ها‌ی بخش خصوصی بیان کرد: می‌توان جشنوار‌ها‌ی گل و‌گیاه البرز را به برند استان تبدیل کرده و از طریق جذب گردشگر و نیز فروش محصولات تولیدی به شکوفایی صنعت گردشگر‌ی و رونق اقتصاد‌ی کمک کرد.

این مدیر استانی با اشاره به آب‌و‌هوا، جغرافیا‌ی طبیعی و اقلیم منحصر‌به‌فرد البرز تصریح کرد: زمینه لازم برای کشت و پرورش گیاهان دارویی و راه‌اندازی مرکز درمان و طب سنتی ایران ویژه توریست خارجی از دیگر برنامه‌های پیش‌رو قرار دارد.

محمد‌ی عنو‌ان کرد: با توجه به ثبت جهانی واریته گل لاله سفید البرز در فهرست میراث طبیعی در انجمن سلطنتی گل لاله هلند، ایران کوچک پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به هلند ایران را داشته و مقرر شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن هماهنگی‌ها‌ی لازم برا‌ی بر‌گزار‌ی جشنواره‌ها‌ی گل و گیاه و دیدار سفیر و کارد‌ار هلند در ایران انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز