خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پست استان:

حمل محموله‌های مرغ در مرکزی بدون بارکدپستی ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۷۹۹

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: حمل محموله‌های مرغ از کشتارگاه‌ها در استان مرکزی با خودروهای بدون بارکد پستی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. با استفاده از بارکد پستی صادر شده می‌توان به صورت لحظه‌ای خودرو حامل مرغ کشتار شده را کنترل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عباسی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی پست ایران تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند. بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است که با حضور کارکنان پست در کشتارگاه‌های سطح استان طرح نظارت بر توزیع کالاهای اساسی از جمله مرغ از طریق کدهای مکانی و بارکدهای صادر شده پستی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم در چرخه توزیع  گوشت مرغ از کشتارگاه‌ها تا مقصد فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها فراهم شده و این فرآیند قابل رصد است و اقدامات مذکور می‌تواند تخلف‌ها را به حداقل برساند.

مدیرکل پست استان مرکزی اظهار داشت: در این طرح مشخص می‌شود که روزانه چه میزان مرغ در استان کشتار و در فروشگاه‌ها توزیع شده است، ضمن اینکه با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های الکترونیکی رهگیری و رهسپاری ایجاد شده و با ارسال اطلاعات بارکدهای پستی به مراجع نظارتی امکان نظارت برخط کالا در شبکه توزیع  محقق شده است.

عباسی با بیان اینکه امضای تحویل گیرنده محموله باید در سامانه بارگذاری شود، تصریح کرد: در این طرح اداره کل پست استان مرکزی هیچ‌گونه دخالتی در حمل محموله‌های گوشت مرغ ندارد و تنها با استفاده از بارکدهای صادر شده قادر است نظارت هوشمندانه را به جریان انداخته و مسیر دستیابی محموله تا فروشنده را به صورت شفاف مستندسازی کند.

وی بیان داشت: این تفاهم‌نامه خدمات هوشمند پستی برای توزیع مرغ در کشتارگاه‌ها منعقد شده و در ماه‌های آینده برای دیگر اقلام نیز می‌توان از آن بهره‌گیری کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز