خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس تاکید کرد؛

لزوم تخصیص اعتبار مناسب برای تکمیل طرح ملی توسعه حافظیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۶۵۳

استاندار فارس با بیان اینکه درخواست ما در روزگار دولت مردمی و کار و کرامت تخصیص اعتبار مناسب برای تکمیل طرح ملی توسعه حافظیه است، گفت: اگر این اعتبار محقق شود طرح حافظیه را به بزرگترین سایت ادبی و فرهنگی تبدیل می‌کند.

به گزارش ایلنا محمدهادی ایمانیه در مراسم بزرگداشت حافظ اظهار داشت: شیراز شهر سعدی و حافظ و بسیاری از بزرگان است و در تاریخ خویش بسیاری از بزرگان را پرورده که امروز مرهون آنها هستیم.  

وی با بیان اینکه حافظ هر چه کرده از دولت قرآن است، گفت: عرفان عاشقانه حافظ برگرفته از بندگی عشق است و بر این باورمندی خود را رهرو منزل عشق می‌داند. خداوند او خداوندگار مهر و رحمت است با این همه خود را هشدار می‌دهد که آموزه‌های دینی و انسانی وسیله‌ای برای ریا نشود. 

استاندار فارس با بیان اینکه ویژگی‌های دینی و ادبی است که حافظ را محبوب کرده و رهبری حافظ را درخشان‌ترین ستاره فارسی دانسته است، افزود: او شاعر تمامی قرن‌ها است و همه اقشار جامعه در سخن او خود را یافته‌اند. 

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این مراسم با بیان اینکه گرد هم آمدیم تا شعر این بزرگمرد را پاس بداریم، اظهارداشت: دانش درباره حافظ و اندیشه‌های حافظ درک ادبی غزل‌های اوست.  

وی گفت: گزارش‌های زیادی از زندگی او امروز در دست است که برخی از گزارش‌ها ممکن است واقعیت نباشد اما زیبایی اشعار حافظ آنگونه است که بستر تاریخی و اجتماعی زمان خود را می‌شناسد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: حافظ در بستر اشعار و اجتماع زمان خود قرآن را با تعریفی جدید بیان می‌کند، درس و مدرسه روح سیری‌ناپذیر حافظ را متعالی نمی‌کند و می‌داند که از مدرسه و خانقاه راهی به خدا ندارد از این رو اجتماع را می‌کاود و حرفی را می‌زند که کسی نمی‌تواند بگوید. 

سهرابی با بیان اینکه حافظ عاشق شیراز است که می‌تواند نگاه جریان اجتماعی را بیان کند و نشانه‌های این عاشقی غزلیات او است، عنوان کرد: امروز حافظ هنوز عاشقانه ما را و اجتماع زمان را با اشعارش درمی‌نورد، حافظ آمده تا حافظه ما برای خدمت به مردم همیشه بیدار بماند. 

محمدرضا خالصی، پژوهشگر و حافظ پژوه در این نشست با بیان اینکه بزرگداشت حافظ یک روز و یک هفته نیست، گفت: حافظ‌پژوهی نیازمند زیرساخت‌های بزرگی است که باید برای آن راهی پیدا کرد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز