خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی وزیر ارشاد:

هنر یک واژه مفهومی انسانی و فطری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۱۲

حسین نوش‌آبادی معاون پارلمانی وزارت ارشاد ضمن تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا با تأکید بر اینکه هنر فی‌ نفسه ارزشمند است، اظهار داشت: هنر یک واژه مفهومی انسانی و فطری است.

حسین نوش‌آبادی معاون پارلمانی وزارت ارشاد ضمن تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا با تأکید بر اینکه هنر فی‌ نفسه ارزشمند است، اظهار داشت: هنر یک واژه مفهومی انسانی و فطری است.

به گزارش ایلنا، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد با اشاره به اینکه جوامع بشری به هنر و هنرمند ارزش می‌دهد، گفت: روح و فطرت انسان با هنر آمیخته است، فطرت بشری هنر دوست و روح بشر با هنر عجین است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند متعال خلقت خود را نیز هنرمندانه آفریده است. پروردگار هستی کل آفرینش، آسمان و زمین و هر آنچه که بین آن است را هنرمندانه خلق کرده است.

نوش‌آبادی با تأکید بر اینکه با دقت در پدیده‌های جهان هستی به هنر خداوند در خلقت آن‌ها پی می‌برید و مشاهده می‌کنید که هر عضو جهان آفرینش با هنر زیبا است، ابراز داشت: خداوند متعال انسان را به زیباترین شکل آفرید، تناسب اندام، جایگاه قرار گرفتن آن‌ها و… زیباترین شکل ممکن برای خلق انسان است.

وی در ادامه زیبایی و هنری که در نزول قرآن و کلام خداوند متعال و آیات قرآن کریم وجود دارد را یکی از رمزهای ماندگار قرآن برشمرد و خاطرنشان کرد: آثاری که با هنر عجین باشد ماندگار می‌شود و هنری که در کلام خداوند متعال است سبب تغییر ناپذیر بودن قرآن و ماندگاری کتاب وحی است.

نوش‌آبادی با تاکید بر اینکه اگر هنر نبود انقلاب ما به شایستگی ثبت نمی‌شد، عنوان کرد: هنر سبب ثبت شایسته و زیبا ارائه شدن انقلاب به نسل‌های آینده و جهانیان شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در ارتباط با هنر گفت: امام راحل فرمودند «هنرمندان ارزش‌های جامعه خود و نیازهای جامعه‌اش را در قالب هنر ارائه دهد.»

وی ادامه داد: فردی در هنر می‌تواند موفق باشد که زوایای پنهان جامعه، نیازهای جامعه را هنرمندانه ارائه دهد. هنری ماندگار است که ارزش‌های جامعه، عقاید و باورهای دینی را هنرمندانه ارائه دهد.

نوش‌آبادی اعجاز ظاهری قرآن کریم در کنار اعجاز باطنی قرآن را رمز ماندگاری کتاب وحی خواند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه وظیفه هنرمندان سنگین است، بیان داشت: دقت در باورهای جامعه، برداشت درست از حقایق و… سبب جاودانگی هنر می‌شود و اگر در هنر نگاه سطحی باشد و از حقیقت برخوردار نباشد به راحتی از بین می‌رود.

وی ادامه داد: فیلمی ماندگار شد که با ارزش‌های همخوانی داشت. نقاشی ماندگار می‌شود که با روح آدم‌ها عجین بوده است.

ری مهد هنر بوده است / امکانات فرهنگی تهران با توانمندی آن هم‌خوانی ندارد

نوش‌آبادی با ابراز تاسف نسبت به کمبود امکانات فرهنگی در شهرستان ری عنوان کرد: شهرستان ری مهد هنر بوده است و امروز با مشاهده ساختمان محقری که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری در آن مستقر است و برخورداری آن از حداقل امکانات متاثر می‌شویم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد گفت: متاسفانه تا ۱۰ سال پیش از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محروم بود، خاطرنشان کرد: ۱۰ سال پیش مطرح می‌کردند با وجود وزارت ارشاد در تهران نیازی به اداره کل نیست اما دلسوزان فرهنگ امروز به این نتیجه رسیده‌اند که استان تهران با ۱۷ میلیون جمعیت و توانمندی‌های فراوان، امکانات فرهنگی آن با توانمندی‌های این استان سازگاری ندارد.

آستان حضرت عبدالعظیم(ع) کانون علم و فرهنگ است

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش استاندار تهران، فرماندار ویژه ری که شخصیتی علمی و اجرایی است و مسئولیت مهدی ابوالحسنی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری که خود از جامعه هنرمندان است و با همت و تلاش هنرمندان این شهرستان و بهره‌گیری از امکانات موجود و ظرفیت‌های این شهرستان شاهد روزهای درخشانی برای فرهنگ این شهرستان باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه ری ریشه در تاریخ دارد، تصریح کرد: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) کانون علم و فرهنگ است. رهبر فرزانه انقلاب نیز تاکید فرمودند که قدر این بارگاه ملکوتی را کمتر دانستیم.

این گزارش حاکی است، نخستین نشست و هم‌اندیشی بزرگ هنرمندان انقلاب شهرستان ری همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور حسین نوش‌آبادی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدایت‌اله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، محمد حسین اسماعیلی معاون امور هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مهدی ابوالحسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و جمعی از فرهیختگان، شعرا و نویسندگان شهرستان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز