خبرگزاری کار ایران

۲۶۸ پارک در سطح شهر بندرعباس احداث شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۴۲۴

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس گفت: ۲۶۸ پارک در سطح شهر بندرعباس اعم از پارک های شهری و محله ای داریم که مساحتی بالغ بر ۲۲۴ هکتار از فضای سبز شهری ما را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، مصطفی خادم در نهمین جلسه شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: ۲۶۸ پارک در سطح شهر بندرعباس اعم از پارک های شهری و محله ای داریم که مساحتی بالغ بر ۲۲۴ هکتار از فضای سبز شهری ما را شامل می شود.

خادم افزود: بالغ بر ۱۰ پارک در سطح ملی داریم که مورد استقبال مهمانان نیز قرار می گیرد که اکثر آنها ساحلی هستند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از مساحت درون شهری ما را  پارک ها شامل می شوند، ابراز کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری قریب به ۵۰ پارک را رفع نقض روشنایی کرده ایم که در مجموع ۹۰۳ هزار متر مربع روشنایی پارک های شهری رفع شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس بیان کرد: قریب به ۲۲ بوستان با نصب ست‌های بازی تجهیز شده اند و بهسازی سایر پارک های شهری که ست های بازی آنها تخریب شده اند را آغاز کرده ایم.

خادم با اشاره به اینکه برخی از بوستان ها نیاز به بهسازی دارند، خاطرنشان کرد: مباحث طراحی و اجرا در این پارک ها ایراداتی داشته است که از جمله آنها مشکلات تاسیساتی است که نیاز به رسیدگی و بهسازی بهتر دارد.

وی از  بهسازی پارک های شهری و  ساحلی سخن گفت و اظهار کرد: کار بهسازی پارک دباغیان نیز با حضور پیمانکار به نتیجه خواهد رسید.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس از طراحی پارک جنگل حرا خبر داد و خاطرنشان کرد: با جنگل کاری می توانیم از این ظرفیت مناسب شهری برای جذب توریست و گردشگر در ساحل بندرعباس اقدام شود.

خادم با اشاره به طرح راهبردی فضای سبز ابراز کرد: نقشه راهی برای نگهداری و توسعه فضای سبز شهری با رویکردهای طرح ۵ ساله بندرعباس دیده شده و طبق آن این طرح تهیه می شود که فاز اول آن در شورای قبلی مطرح کردیم که مصوب شد و در فاز دوم نیز در صورت امکان مطرح خواهیم کرد که با اجری این طرح در راستای رفع مشکلات پارک های شهری تسهیل گر خواهد بود.

وی تصریح کرد: نامه نگاری هایی با اداره مسکن و شهرسازی در راستای اختصاص مساحتی بالغ بر ۵۰ الی ۱۰۰ هکتار از شمال بلوار شهید رجایی برای ایجاد فضای سبز شهری انجام شده که تا کنون پاسخی را ارائه نداده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز