خبرگزاری کار ایران

در کرمانشاه صورت گرفت؛

پرداخت ۲۰۰ هزار تومان هدیه نقدی به خانوارهای دارای سالمند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۵۹۶

در پنجمین جلسه ستاد ساماندهی جوانان کرمانشاه مصوب شد به مناسبت گرامیداشت هفته سالمندان مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به ششصد خانواده دارای سالمند عنوان هدیه تعلق می گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، در پنجمین جلسه کمیته تخصصی زیر مجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان با توجه به در پیش بودن هفته تربیت بدنی و همچنین گرامیداشت هفته سالمندان با حضور نمایندگانی از کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره بهزیستی، شهرداری و دبیران سمن های شهرستان های استان کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت ها و خدمات صورت گرفته به این قشر در هفته سالمندان به شرح زیر اعلام شد: 

- انجام فعالیت های ورزشی و گذراندن اوقات فراغت در پنج مرکز روزانه و فعالیت ۲۴۸ نفر در این مراکز که هم اکنون بدلیل کرونا تعداد مراجعه کننده ها به این مراکز به حداقل رسیده است.

- وجود پنج مرکز شبانه روزی مختص ۳۰۴ سالمند  که خانواده های آنها توانایی نگه داری از آن ها را ندارند.

- خدمات ویزیت رایگان به ۱ هزار و ۲۶۹ سالمند

بارگزاری جشن به مناسبت بزرگداشت سالمندان در  در تاریخ ۹ مهرماه سال جاری  در مراکز شبانه روزی که با حضور فرماندار و استاندار کرمانشاه برپا شد.

- توزیع بسته های غذایی کمک معیشتی، بهداشتی، انجام واکسیناسیون و همچنین ویزیت های درمانی در خصوص بیماری های مختلف 

فعالیت های ورزشی در اماکن مختلف ورزشی و پارک ها از دیگر خدمات ارائه شده به سالمندان است که مسوول ستاد در خصوص آن افزود ؛ در اماکن ورزشی و فعالیت های مختص آن گستردگی ورزش را شاهد بودیم بطوریکه در ابتدا  فعالیت های ورزشی همگانی در ۹ پارک انجام می گرفت که هم اکنون به ۲۵ پارک افزایش یافته است.

در این جلسه تصمیم گیری هایی مبنی بر افزایش برنامه های ورزشی با همکاری هیات ورزش های همگانی گرفته شد که ورزش صبحگاهی، با شناسایی زمین های خالی و با هماهنگی شهرداری زمینه را برای گستردگی ورزش های همگانی فراهم می آورد.

در این نشست رئیس اداره ورزش شهرستان گفت: برای توسعه ورزش همگانی در هفته آینده برنامه هایی داریم که اطلاع رسانی های آن انجام  خواهد شد.

مصطفی باباملکی ادامه داد: اثرات مثبت ورزش بر جسم و روح انسان و همچنین تاثیر آن در بعد اجتماعی و تزریق شور و نشاط در جامعه بر کسی پوشیده نیست لذا با عنایت به این موارد توجه ویژه مسئولین  به بخش های مختلف ورزش را  توقع داریم.

وی در خصوص فعالیت های ورزشی و فرهنگی افزود: در کنار ورزش می توان کارهای فرهنگی مختلفی نیز انجام داد و آن دو را با هم ادغام کرد مانند فعالیتی که در روزهای اخیر انجام شد، ورزشکارانی که رکاب زنان به سوی مزار شهدا رفته و علاوه بر رکاب زنی در سطح شهر مراسم غبار روبی از مزار شهدا را نیز بجا آوردند از نمونه های زیبای ورزش در کنار انجام فعالیت های فرهنگی بود.

در ادامه این جلسه مسئول امور ورزش بانوان استان نیز تاکید کرد: به مناسبت هفته سالمندان از هیات ها درخواست کردیم که برنامه هایی را داشته باشند که سالمندان بدانند فراموش نشده اند و سلامتی آنان نیز برای مسئولان ورزش مهم و ضروری است.

نرگس شعبانی افزود: به مناسبت هفته تربیت بدنی برنامه هایی داریم که پس از کسب مجوز از ستاد کرونا و با مساعد بودن شرایط کرونا در استان تاریخ و نحوه برگزاری اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پایان توجه ویژه به بحث ورزش و بانوان را یکی از ضرورت های جامعه دانست و افزود: زنان جامعه با سلامت روح و جسم خود فرزندان قوی تربیت می کنند، یکی از آثار ورزش حفظ سلامت و نشاط در بین بانوان است از اینرو فعالیت های همگانی را بخصوص در مناطق حاشینه نشین خواهیم داشت که مستلزم شناسایی اماکن و پارک هایی در آن مناطق است که بتوان راحت فعالیت های ورزشی را اجرا کرد و امیدواریم بانوان هم استانی هم  استقبال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز