خبرگزاری کار ایران

معاون شیلات گلستان خیر داد؛

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از نیمه مهر ماه

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۷۴۶

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: براساس تصمیمات کمیته صید سازمان شیلات ایران، فصل صید ماهیان استخوانی در استان از 15 مهر ماه آغاز می شود و به مدت 6 ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنای گلستان، محسن یحیایی در جلسه توجیهی قوانین و مقررات صید و صیادی همزمان با آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در استان اظهارکرد: در سال جاری 813 صیاد در قالب 18 شرکت تعاونی و به روش صید پره در سه منطقه بندرترکمن، میانکاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.

وی با اشاره به مقرراتی که در زمان صید باید از سوی صیادان استان رعایت گردد، خاطر نشان کرد: رعایت اندازه استاندارد تور پره برابر استاندارد اعلامی از سوی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، عدم همکاری با صیادان غیر مجاز، رعایت استاندارهای صید و صیادی و رهاسازی ماهیان ممنوع الصید و غیر استاندارد، از جمله مسائلی است که صیادان استان باید در زمان صید مدنظر قرار دهند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان بیان داشت: ساعت پره کشی روزانه در تمامی شرکت ها از طلوع آفتاب تا ساعت 23 خواهد بود و تعداد شناورهای فعال در خطه ساحلی استان نیز 130 فروند می باشد.

وی در خصوص گونه های هدف صید ماهیان استخوانی استان گفت: گونه های هدف صید در حال حاضر عمدتا شامل گونه های سفید، کفال، کپور و ... خواهد بود.

وی با اشاره به رشد 18 درصدی صید ماهیان استخوانی در استان گفت:  در فصل صید  1400 ـ 99 ،  426 تن ماهی استخوانی از آبهای استان صید شده که از این میزان 33 تن ماهی سفید، 287 تن ماهی کفال، 94 تن ماهی کپور و 12/5 تن سایر گونه ها بوده است .

وی افزود: همچنین سرانه صید هر شرکت تعاونی در فصل صید سال گذشته 27 تن، به ارزش ریالی 155 میلیارد ریال برآورد شد.

یحیایی خاطر نشان کرد: در فصل پرورش 1400 ـ 1399، تعداد 383 قطعه بچه های غیراستاندارد در تور صیادان پره استان گرفتار شده بودند که ناظرین صید براساس وظیفه مندی خود و در راستای حفاظت از گونه های ارزشمند ماهیان خاویاری، این بچه ماهیان را در دریا رهاسازی نمودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز