خبرگزاری کار ایران

ضرورت مناسب سازی برای معلولان در ساخت اماکن عمومی و دولتی سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۵۹۵

فرماندار ویژه سبزوار گفت: مناسب سازی در ساخت اماکن عمومی و دولتی سبزوار مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به اهمیت حضور موثر توان‌یابان در جامعه گفت: در ساخت اماکن عمومی و دولتی سبزوار موضوع مناسب سازی مورد توجه قرار گیرد.

سیدمجتبی علوی مقدم در نشست مناسب سازی معابر شهری سبزوار افزود: طی سال های گذشته در برخی فضاهای اداری و شهری این شهر نسبت به مناسب سازی برای نقش آفرینی بیشتر توان‌یابان کم توجهی  شده است .

وی با اشاره به اهمیت  توجه به مناسب سازی در طرح های عمرانی جدید تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای طرح مناسب‌سازی معابر شامل  مسیر دسترسی، پله و رمپ ها  ساختمانها با هدف تسهیل در دسترسی توان‌یابان هستند.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: چنانچه ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری در حوزه مناسب سازی مجتمع ها، بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی لحاظ نشود شهرداری باید از  صدور پروانه و گواهی پایان کار خودداری نماید.

علوی مقدم افزود: علاوه بر اینکه موضوع  مناسب‌سازی دستگاه‌های دولتی به‌ طور مستمر نظارت می‌شود شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز باید اقدامات عملی در حوزه مناسب سازی معابر، خیایان‌ها، پارک‌ها، دسترسی آسان معلولان به مکان‌های عمومی و روان سازی ترافیک را انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین مناسب سازی در طرح‌های جدید شهری، دولتی و اماکن در حال ساخت نیز باید چون سایر پیوست ها لحاظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز