خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

رشد دو برابری جذب اعتبارات نوسازی ادوات کشاورزی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۲۸۲

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان ماشین آلات بخش کشاورزی این استان، طی ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۸ میلیارد میلیون تومان اعتبار جذب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذته رشد دو برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حمیدرضا تبسمی با اشاره به جذب اعتبار برای نوسازی ادوات کشاورزی استان گفت: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان ماشین آلات بخش کشاورزی این استان، طی ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۸ میلیارد میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: مجموع اعتبار تخصیصی سال جاری از محل تسهیلات خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشاورزی به استان قزوین، ۶۰ میلیارد تومان است که از این میزان، ۴۸ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان در نیمه نخست سال جاری در قالب تسهیلات پرداختی به ۳۰۳ متقاضی، جذب شده است.

وی عنوان کرد: این میزان اعتبار جذب شده معادل ۸۱ درصد برنامه ابلاغی سال جاری است.

این مسئول یادآور شد: میزان جذب  اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در مدت مشابه سال گذشته معادل ۲۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که با توجه به میزان اعتبار جذب شده در سال جاری، شاهد رشد دو برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار جذب شده، ۳۹ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان برای خرید ۲۱۴ دستگاه تراکتور و ۸ میلیارد و ۵۸۲ میلیون تومان نیز برای خرید ۸۹ دستگاه ادوات و ماشین‌ آلات کشاورزی و کمباین به کشاورزان متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی  سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹۹ فقره پرونده متقاضی تسهیلات مکانیزاسیون به بانک‌های عامل معرفی شده که معادل ۱۱۵ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان است وامیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های انجام شده بتوانیم اعتبار بیشتری از میزان تخصیص داده شده به استان، برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی جذب کنیم.   

تبسمی گفت: در سال گذشته در مجموع ۵۵۸ فقره معادل ۶۵۳ میلیارد و ۷۵۸ ‌میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان پرداخت شد که شامل ۳۷۳ مورد برای خرید انواع تراکتور، ۱۵ مورد برای خرید کمباین و  ۱۷۰ مورد برای خرید دستگاه‌ها، ‌ادوات و تجهیزات کشاورزی بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز