خبرگزاری کار ایران

دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان اعلام کرد؛

سرزمین خیال سینمای کودک راهی برای کاهش آلام کودکان سوگوار/ رونمایی از پوستر جشنواره در میدان نقش جهان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۰۹۸

دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: باهدف کاهش آلام و سوگواری کودکان سیب دیده از کرونا شعار سینما، سرزمین خیال را برای این دوره از جشنواره انتخاب کردیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، احمدرضا تابش در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اظهار داشت: با توجه به میزبانی دائمی اصفهان از این جشنواره، این دوره را نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت فیزیکی- آنلاین در این شهر و استان‌های متقاضی برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر دوران کرونا به سر آید و شاهد حضور پرشور خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان در سینماها باشیم.

دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان افزود: امروز با حضور علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در میدان نقش‌جهان از پوستر سی و چهارمین دوره جشنواره رونمایی کردیم.

وی دلیل انتخاب شعار «سینما، سرزمین خیال» را شرایطِ بدِ ناشی از شیوع بیماری کویید 19 اعلام کرد و اظهار داشت: در شورای برنامه‌ریزی جشنواره تصمیم گرفتیم در شرایط تلخ، شکننده و هراسان کرونا، کودکان هراس‌زده و سوگوار که در این برهه والدین خود را به دلیل ابتلای کرونا ازدست‌داده‌اند، با دنیای سینما به تخیل و خیال ببریم و اندکی از این اندوه و هراسشان کم کنیم.

ارسال بیش از 550 اثر به دبیرخانه جشنواره

تابش با اشاره به آثار ارسالی تصریح کرد: امسال بیش از 550 اثر در بخش ملی و بین‌المللی به دبیرخانه رسید وکه در بخش ملی 438 اثر ارسال‌شده بود و از این تعداد سیصد و نودودو اثر سینمایی با مقررات جشنواره منطبق بود.

وی یادآور شد: از این آثار ارسالی متقاضی وب سری 12 اثر، پویانمایی کوتاه 120 اثر، فیلم کوتاه داستانی 215 اثر و 45 اثر فیلم بلند داستانی شرکت‌کننده داریم. 16 اثر با موضوع کرونا در بخش ویژه کرونا روایت به بخش مسابقه نیز راه‌یافته است. پویانمایی کوتاه 15 اثر، فیلم کوتاه داستانی 17 و فیلم بلند داستانی 18 اثر به سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان راه‌یافته‌اند.

دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: فیلم‌ها در اصفهان و استان‌های متقاضی به‌صورت حضوری به نمایش درمی‌آیند که در پلت فرم فیلیمو نیز به‌صورت آنلاین اکران جشنواره را خواهیم داشت و مجموعه پردیس سینمایی سیتی سنتر و سینما ساحل اصفهان میزبان جشنواره فیزیکی جشنواره خواهند بود.

وی پلتفرم‌های میزبان جشنواره را معرفی کرد و گفت: هاشور، فیلیمو و تیبا میزبان اصلی اکران آنلاین هستند و مخاطبان می‌توانند برای تماشای فیلم ها و برنامه های جانبی جشنواره در تاریخ 16 تا 20 مهرماه از این پلتفرم‌ها استفاده کنند.

تابش ادامه داد: پلت فرم تیبا به‌عنوان تلویزیون برخط جشنواره در اختیار ما است و رویدادهای جشنواره در تهران و افتتاحیه در اصفهان را مستقیم پوشش می‌دهد.

وی به بحث بازاریابی برای جشنواره اشاره کرد و افزود: بارگذاری فیلم‌های قدیمی جشنواره در کتابخانه ویدئویی جهت بازدید کاربران خارجی برای تقویت مارکتینگ و بازاریابی جشنواره مدنظر است و امسال اجرا خواهد شد.

دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در خصوص بخش بین‌المللی جشنواره گفت: در بخش این بخش 10 فیلم خارجی و دو فیلم ایرانی «پسران دریا» و «یدو» نمایش داده می‌شوند.

وی یادآور شد: نمایش آنلاین فیلم‌ها از ساعت 15 به بعد و دو سئانس بافاصله است که بچه‌ها به درس و تکلیف آنلاین خود نیز برسند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز