خبرگزاری کار ایران

پایان مرحله جدید مرمت و سامان‌دهی عمارت تاریخی لطفی دامغان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۱۲۶

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از پایان مرحله جدید مرمت و سامان‌دهی عمارت لطفی دامغان خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا از سمنان، مهدی قاسمی افزود: در این مرحله از مرمت، کار تراشیدن اندودهای فرسوده گچی دالان ورودی و فضاهای ارتباطی عمارت، دوخت و دوز ترک‌ها، اجرای سفید کاری با مصالح گچی و ... انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: خانه لطفی دامغان عمارت زیبای قاجاری با درهای چوبی قدیمی و حیاطی زیبا است که بنای عمارت شامل حیاط بیرونی و اندرونی، آب‌انبار، خانه مستخدمین و اصطبل است.

قاسمی اضافه کرد: سرستون‌های گچ‌بری شده، شیشه‌های رنگی پنجره‌ها، طاق‌نماها و ایوان‌های بزرگ از جذابیت‌های خانه لطفی به شمار می‌آیند و تزئینات داخلی آن روایت گر معماری ایرانی در دوران قاجار است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به استقرار این اداره در قسمت اندرونی خانه لطفی دامغان تصریح کرد: اجرای زیرسازی و نصب تابلوی کاشی سر در اداره همراه با اجرای هره آجری لبه بام از دیگر اقدامات انجام شده در این مرحله از مرمت عمارت لطفی بوده است.

وی ادامه داد: عمارت تاریخی لطفی دامغان با شماره ۲۰۲۴۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز