خبرگزاری کار ایران

کمک ۲ میلیارد تومانی خیرین مشهد به مددجویان کرونایی بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۴۳۸

مددجویان بهزیستی مشهد و خانواده‌های شان که با بیماری کرونا درگیرند تحت پوشش حمایت‌های درمانی و معیشتی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، در نشست هماهنگی بسیج جامعه پزشکی مشهد، خیرین و مدیران بهزیستی استان گفت: مددجویان بهزیستی مشهد تحت پوشش طرح «رهپویان عاشورایی در مکتب سلیمانی» قرار می‌گیرند بسیج جامعه پزشکی و مؤسسه‌ خیریه‌ای که هزینه‌ این برنامه را تأمین کرده در یک تفاهم مشترک، مددجویانی را که توسط بهزیستی یا مؤسسات تحت نظارتش معرفی شده‌اند زیر پوشش حمایت درمانی و معیشتی قرار می‌دهد.

او افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار مددجو در مشهد در منازل‌شان زندگی می‌کنند که تعدادی از آن‌ها یا اعضای خانواده‌هایشان درگیر بیماری کرونا هستند و به‌جز کمک‌های بهزیستی، هیچ‌گونه حمایت مالی و درمانی ندارند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: بیماری کرونا، پیش‌درآمد‌ها و پیامد‌هایی دارد که هزینه‌هایی را به مددجویان وارد می‌کند و لذا نیاز داشتیم که خیرین به این حوزه ورود کنند و این عزیزان را تحت حمایت قرار دهند.

فیروزی بیان کرد: فرایند کار به این صورت است که مددجویان هدف، از طریق مراکز تحت نظارت بهزیستی شناسایی و به تیم‌های مستقر عملیاتی در مناطق مختلف مشهد معرفی می‌شوند که یک سر تیم پزشک دارند و توسط این تیم مورد معاینه و ارزیابی بیماری قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: بر اساس برآوردی که پزشک معالج یا تیم درمان و حمایت، از هزینه‌های بیمار داشته باشند بسته به نظر مددکار تا سقف ۸۰ درصد هزینه‌های درمان یا کمک معیشت را خیرین طرف تفاهم پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز