خبرگزاری کار ایران

ابلاغ نخستین بخش از طرح تفصیلی جدید مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۱۴۴

دادستان عمومی و انقلاب مشهد از ابلاغ نخستین بخش از طرح تفصیلی جدید این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدحسین درودی گفت: نخستین بخش از مجموعه طرح‌های تفصیلی هفت گانه شهر مشهد با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان رضوی ابلاغ شد.

محمدحسین درودی افزود: با توجه به گذشت زمان طولانی از شروع فرایند تهیه طرح‌های تفصیلی هفت گانه مشهد این موضوع از اواخر سال١٣٩٩ در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان رضوی قرار گرفت.

وی گفت: بر تسریع و ایفای نقش مسئولانه و فعال دستگاه‌های متولی از جمله راه و شهرسازی و شهرداری مشهد در این خصوص تاکید شد و امروز شاهد ابلاغ هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: نبود طرح‌های تفصیلی به روز، علاوه بر این که راه را برای توسعه منطقی و ضروری شهر مسدود می‌کند موجب بلاتکلیفی سرمایه گذاران حوزه صنعت ساختمان شده و اختیارات بیش از اندازه و بدون هرگونه پاسخگویی به متولیان تصمیم سازی و تصمیم گیری و اجرا می‌دهد.

طرح تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیار‌ها و ضوابط کلی طرح جامع شهری و نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحد‌های شهری، اولویت‌های مربوط به مناطق و بهسازی، نوسازی، توسعه و رفع مشکلات شهری و موقعیت تمامی عوامل مختلف شهری در آن تعیین و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز