خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می‌دهد؛

بررسی حواشی صدور حکم شهردار شیراز/ راه‌اندازی کمیته انتصابات توسط برخی سیاسیون در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۴۹۵

هنوز یک ماه از روی کار آمدن شورای ششم نگذشته که حواشی و تصمیمات بعضی از اعضا و افراد پشت پرده باعث شده تا شورای ششم هر روز با یک چالش و در نخستین گام و انتخاب شهردار با مشکل مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز مطالبی در فضای مجازی و برخی رسانه‌های محلی در قالب شنیده‌ها در زمینه عدم احراز صلاحیت شهردار منتخب شیراز منعکس شده است که سخنگوی شورای شهر شیراز آنها را رد و تاکید کرده است که تاکنون نتیجه بررسی وزارت کشور در این زمینه به این شورا اعلام نشده است.

 صحن علنی شورای شهرشیراز در یک ماه اخیر شاهد پرچالش‌ترین روزهای خود بود و یک شب قبل از انتخاب شهردار ازمیان ۵ کاندیدای راه یافته به مرحله نهایی توزیع یک پیام در فضای مجازی بر تمام رویدادهای فردای آن روز سایه افکند تا واژه پدرخوانده‌ها و اتفاقات تلخ در شورای جدید و در مسیر انتخاب شهردار در اذهان تداعی شود.

این پیام مجازی که رئیس شورای شهر شیراز نیز تلویحا محتوای آن را تایید کرد حاکی از برگزاری جلسه ای با حضور ۱۰ نفر اکثریت اعضای شورای شهر ششم منتسب به لیست شانا در حسینیه ای با حضور بزرگان و حامیان این طیف اصولگرا در انتخابات اخیر بود که اشاره داشت در این جلسه برروی یک نام یعنی سید احسان اصنافی به عنوان شهردار آینده تاکید شد. مسئله ای که البته از نظر سیاسی امری متداول بوده و در همه جای دنیا تحت عناوینی چون شور و مشورت یا لابی، باب است اما بر انتخاب احسان اصنافی ایراداتی اساسی و غیرسیاسی وارد است.

آن طور که فرخ زاده رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز می گوید:  طبق بررسی هایی که روز گذشته انجام دادم شنیدم که نامه مخالفت وزارت کشور با شهردار شدن آقای اصنافی به استانداری فارس ارسال شده است.

وی با بیان اینکه بنده هم نامه بدون امضا وزارت کشور را که در مخالفت با شهردار شدن آقای اصنافی در فضای مجازی در حال انتشار است را مشاهده کردم، می گوید: اما هنوز  اطلاعی ندارم که این نامه به کدام بخش استانداری فارس ارسال شده است.

محمد فرخ زاده در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه مخالفت وزارت کشور تنها شامل شهردار منتخب شیراز نیست، می افزاید: وزارت کشور با شهرداران مشهد و اصفهان هم مخالفت کرده است که مقرر شده مصوبه اصلاحی این بخش به هیئت دولت ارسال شود.

تکذیب نامه وزارت کشور توسط سخنگوی شورا امری پسندیده نبود

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز با بیان اینکه تکذیب سخنگوی شورا در رابطه با مخالفت وزارت کشور با شهردار شدن آقای اصنافی امری پسندیده نبود، می افزاید: اما ذکر این نکته ضروری است بارها در جلسات خصوصی و عمومی عنوان کردم که نباید وقت مردم و شهر را بگیریم.

فرخ زاده وضعیت فعلی را برای مجموعه شهر شیراز تاسف بار می خواند و می گوید: قطعا فرآیند انتخاب شهردار نگران کننده است.

بررسی حواشی صدور حکم شهردار شیراز/ راه‌اندازی کمیته انتصابات توسط برخی سیاسیون در استان

وی با بیان اینکه جابجایی بدون برنامه و با غرض وررزی در شرایطی که شهردار هنوز به صورت رسمی انتخاب نشده است امری مناسب و منطقی نیست، می افزاید: قطعا جابجایی های مدیران میانی و شهرداران مناطق شیراز در شرایطی که شهرداری با سرپرست اداره می شود باید در یک کمیته سه نفره انجام شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز با اشاره به تغییر شهردار سه تا از مناطق شیراز هم می گوید: در این رابطه سرپرست شهرداری عنوان کرد که سه نفر از شهرداران مناطق در حال حاضر عمر خدمتیشان تمام شده  و نیاز است تا تغییر کنند و این در حالی است که شهرداران برکنار شده بازنشست نبودند.

اخراج کارمندان منتقد و دلسوز شهرداری

فرخ زاده با اشاره به اینکه حدود دو روز است که بعضی از افراد دستور دادند که حکم اخراج کارمندان و نیروهای شهرداری که از وضع فعلی انتقاد می کنند را صادر کنند ادامه می دهد: متاسفانه شاهدیم که دو الی سه تا از نیروهای دلسوز شهرداری که از وضع موجود انتقاد کردند و حق جویی کردند اخراج شدند و این در حالی است که چند تا از مدیران سازمان فرهنگی شهرداری شیراز هم به دلایل مذکور از کار برکنار شدند.

وی با اشاره به اینکه در صورت تأیید نشدن آقای اصنافی شورا مجددا بر اساس مکانیزم گذشته اقدام به انتخاب شهردار می کنند، می گوید: معتقدم که 10 نفر از اعضای شورا  در جهت انتخاب شهردار مجددا جلسه ای را برگزار می کنند و گزینه های شهرداری را انتخاب می کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه هر اقدامی که خارج از چارچوب و مسائل اخلاقی انجام شود دارای اشکال است، می گوید: ذکر این نکته ضروری است که اعضا باید با همه رو راست باشند چرا که هیچ فردی با یکدیگر دشمنی ندارند.

فرخ زاده با اشاره به اینکه حساسیت افراد نسبت به بعضی از موضوعات شهری بیانگر انتخاب افراد اصلح است می افزاید: قطعا در این شرایط باید شهردار بر اساس منطق و موضوعات اخلاقی انجام شود.

عضو شورای شهر بیان می‌کند: هرچند که بسیاری از افراد زمان رأی گیری تذکراتی مبنی بر واجدالشرایط نبودن و عدم تأیید آقای اصنافی برای تصدی سمت شهرداری شیراز را دادند اما کسی به این موضوع گوش نداد، می گوید: متاسفانه بعضی از افراد هنوز هم از تلاش دست برنداشته اند و مدام در حال تماس و چانه زنی برای صدور حکم آقای اصنافی هستند.

راه اندازی کمیته انتصابات توسط بعضی سیاسیون

وی با بیان اینکه خط کشی اعضای شورا ششم توسط سیاسیون در بیرون شورا و بعضی از افراد داخل شورا انجام شد می افزاید: اما در حال حاضر ترکیب سه به ده به هم خورده است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز بیان می کند: شنیدم که بعضی از افراد و سیاسیون در پشت پرده کمیته انتصابات راه اندازی کرده اند و برای سمت های شهرداری تصمیم می گیرند.

لزوم بکارگیری مدیران بخش خصوصی در سمت شهرداری

رئیس مجمع نمایندگان فارس و نماینده شیراز هم با بیان اینکه در جریان نامه وزارت کشور به استانداری در رابطه با عدم تأیید آقای اصنافی نیستم می گوید: معتقدم که افراد به این دلیل که شهردار شدن شغل دولتی نیست قطعا فعالان بخش خصوصی هم می توانند شهردار شوند.

علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه آقای اصنافی سال ها در بخش خصوصی فعالیت کرده است می افزاید: شهردار می تواند از بخش خصوصی انتخاب شود و این در حالی است   فردی که سکان شهر را به عهده می گیرد نباید حتما و الزاما کارمند دولتی باشد.

عضو کمیسیون عمران سابقه آقای اصنافی در بخش دولتی زیاد نبوده است می افزاید: بر این باورم که باید برای افرادی که در بخش خصوصی مدیر بودند بیشتر احترام قائل بود.

وی با اشاره به اینکه قطعا مدیران دولتی با استفاده از امکانات دولتی توانستند فعالیت کنند می افزاید: ذکر این نکته ضروری است که مدیر بخش خصوصی می تواند در سمت شهرداری موفق باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز