خبرگزاری کار ایران

در ستاد کرونای استان مطرح شد؛

تصمیم برای کمک به معیشت مشاغل نباید ورودی بیمارستان‌های قزوین را افزایش دهد/فوت دختر ۲۱ ساله قزوینی بر اثر کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۹۶۴

استاندار قزوین گفت: در شرایطی که در وضعیت سختی قرار داریم نمی‌توان به خود اجازه داد تصمیمی گرفت که برای گروهی کمک معیشتی باشد؛ اما در کنار آن با آلودگی و افزایش ورودی بیمارستان‌ها مواجه شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد کرونای استان که بعدازظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: سخت‌ترین تصمیم تعطیلی مشاغل است و به نوعی وقتی این تصمیم را می‌گیریم خودم را جای آن افراد قرار می‌دهم و باید همان توقعی که از مسئول داشتم را پاسخ دهیم، لازم است در نظر داشت که اکنون در شرایط سختی قرار داشته و تصمیم گیری نیز سخت است.

استاندار قزوین ادامه داد: تصمیم برای تعطیلی مشاغل به خاطر نگرانی برای خود آن‌ها و حفظ جان افراد است و اگر احساس کنیم مشاغل هیچ مسئله‌ای را ایجاد نمی‌کنند هیچ گونه تعطیلی نداشتیم؛ امروز بازرسان ما خود مردم هستند و خود نسبت به امور نگرانی دارند.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تشخیص دهنده است اما گاهی به دلیل وضعیت معیشتی و سختی کار مردم به دانشگاه می‌گوییم در برخی موارد کوتاه بیاید؛ البته به گونه‌ای که ضمن رعایت دغدغه دانشگاه مشاغل نیز تعطیل نشوند.

کاهش سن ابتلا به کرونا

نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار کرد: در شرایطی که قرمز هستیم و در وضعیت سختی قرار داریم نمی‌توان به خود اجازه داد با تصمیمات غلط ۴۰ نفری که در انتظار آی سی یو هستند به ۱۰۰ نفر افزایش یابند و نمی‌توان به خود اجازه داد تصمیمی گرفت که برای گروهی کمک معیشتی باشد؛ اما در کنار آن با آلودگی و افزایش ورودی بیمارستان‌ها مواجه شویم.

وی افزود: تمام تلاش‌ها برای سلامت است و از روی نگرانی تصمیم می‌گیریم و هدف ما ایجاد محدودیت نیست، برخی مشاغل دو سال است که تعطیل بوده و ورشکست شده‌اند و باید صندوق کارآفرینی امید نیز تسهیلات لازم را پرداخت کرده و در مجموع مدیران با درک شرایط به یکدیگر کمک کنند.

جمالی پور عنوان کرد: درحال حاضر سنین زیر ۴۰ سال نیز به کرونا مبتلا می‌‌شوند و حتی شاهد فوت دختر ۲۱ ساله نیز بودیم؛ در واقع اکنون بچه‌هایی که در کلوپ‌های بازی و تجمعات حضور پیدا می‌کنند نیز در معرض آلودگی قرار دارند.

وی تاکید کرد: معاش مردم مهم است از این رو هر جا که بدون انتشار آلودگی و با کنترل امکان بازگشایی دارد باید تمهیدات لازم برای بازگشایی آن صورت گیرد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز