خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مطرح کرد؛

واکسیناسیون کارگران مهم ترین مطالبه جامعه کارگری استان سمنان/ رعایت فاصله گذاری اجتماعی کارگران غیر ممکن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۷۱۹

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با تاکید بر اینکه در حال حاضر اولویت اصلی و جدی ترین مطالبه کارگران تزریق واکسن کرونا است، از مسئولان استان خواست: با توجه به اهمیت صیانت از نیروی کار در توسعه و شکوفایی اقتصادی، واکسیناسیون تمامی کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از سمنان، حبیب الله محقق گفت: در بیشتر فعالیت های تولیدی و صنعتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی تقریبا غیرممکن است و با توجه به جوان بودن شاغلان، ضوابط فعلی نوبت دهی واکسیناسیون وزارت بهداشت شامل آنان نمی شود به این ترتیب باید واکسیناسیون این قشر علیه کرونا در اولویت قرار گیرد. 
 
دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان بیان کرد : به نمایندگی از جامعه بزرگ کار و کارگری استان از ستاد ملی پیشگیری از کرونای کشور و ستاد کرونای استان سمنان، انتظار است با کمک و همکاری تمامی مسئولان و دست اندرکاران، واکسیناسیون کارگران صورت گیرد.
 
وی تصریح کرد : خانه کارگر استان برای همکاری در فراهم کردن فضا و امکانات لازم برای انجام واکسیناسیون آمادگی کامل دارد.
 
محقق در ادامه به افزایش تعداد مراجعه کنندگان و افراد بستری در بیمارستان ها اشاره کرد و یادآور شد: به همین علت ستاد ملی مقابله با کرونا به ناچار تعطیل عمومی اعلام کرد و بر اساس این تصمیم، صنایع و برخی دیگر از مشاغل به ضرورت و به جهت اینکه کمبودی در کشور ایجاد نشود تعطیل نشد
.
به گفته وی بیش از نیمی از اشتغال استان سمنان مربوط به واحدهای صنعتی و صنوف تولیدی است که بر اساس تصمیم ستاد یادشده در این مدت فعال بود.
 
وی  گفت: کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی به ناچار در اتوبوس ها و سرویس های ایاب و ذهاب، مسیر های ۳۰ دقیقه تا یک ساعت را همه روزه در کنار هم طی می کنند لذا امکان ابتلای آنان زیاد است.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان افزود : به عنوان یک فعال حوزه کار و کارگری تنها راه کنترل همه گیری بیماری علاوه بر رعایت پروتکل ها، واکسیناسیون افرادی است که به اجبار در مجامع عمومی و محل کار حضور دارند.
محقق افزود: واکسیناسیون کارگران که از اقشار زحمتکش هستند و فشار تورم را همانند سایر گروه های اجتماعی بیشتر احساس می کنند، با توجه به شرایط معیشتی آنها این کار بسیار ضروری است.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان اذعان داشت : خدمات اجتماعی و رفاهی دولتی کارگران از اقشار دیگر جامعه کمتر است و اگر اتفاقی برای آنان رخ دهد، خانواده های آنها در معرض بیشترین آسیب های اقتصادی و اجتماعی قرار می گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز