خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر اردبیل مطرح کرد؛

ضرورت توسعه فضای سبز در اردبیل / سرانه پایین فضای سبز تهدیدی برای سلامت عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۷۰۵

رئیس شورای شهر اردبیل بر ضرورت افزایش سرانه فضای سبز و همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام همچون پل قدس تاکید کرد.

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: توسعه فضای سبز در شهر اردبیل با استفاده از ظرفیت مرکز پرورش گل و گیاه از رویکردهای جدی شورا و شهرداری اردبیل در دوره ششم فعالیت است.

جواد انصاری در جریان دومین بازدید اعضای شورای شهر اردبیل از طرح‌های توسعه‌ای شهرداری اردبیل اظهار کرد: در کنار تکمیل پل قدس توسعه فضای سبز و ارتقای کیفی منظر شهری از دغدغه‌های جدی شورا و شهرداری اردبیل است تا به افزایش رفاه عمومی مردم کمک شود‌.

وی خاطرنشان کرد: پایین بودن سرانه فضای سبز پیامدهای منفی در افزایش آلودگی هوا و تهدید سلامت عمومی را به همراه دارد که باید به سمتی حرکت کنیم تا در چهار سال دوره ششم پارلمان محلی سرانه فضای سبز در اردبیل ارتقا یابد.

رئیس شورای شهر اردبیل چشم‌انداز سرانه فضای سبز در اردبیل را بیش از  ۷.۸۵ متر اعلام کرد و گفت: با اجرایی شدن تملک باغ شریعت و همچنین تعیین تکلیف پادگان اردبیل امیدواریم به افزایش سرانه فضای سبز کمکی جدی شود.

انصاری ادامه داد: در حال حاضر شهرداری اردبیل ۸ گلخانه در مرکز تولیدات گیاهی شهرداری دارد که با تولید محصولاتی متناسب با اقلیم اردبیل سعی بر کاشت درخت، درختچه، گل و گیاه و انواع روییدنی‌ها دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با تلاش مجموعه شهرداری اردبیل بیش از یک میلیون بوته گل، ۳۰ هزار نهال و انواع درختچه‌ها در اردبیل کاشت شده است و در این مرکز ۲۲ گونه درخت و نهال تولید و عمل‌آوری می‌شود که با توجه به توسعه متوازن شهری کاشت نهال در همه مناطق شهر اردبیل هدفگذاری شده است.

وی از افزایش ۴ هکتاری فضای سبز در جوار قبرستان میراشرف اردبیل خبر داد و بیان کرد: با توجه به افزایش راندمان تولید گل و گیاه در اردبیل در سال آینده توان فروش گل به شهرهای همجوار را نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز