خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان اعلام کرد:

احتمال جاری شدن رودخانه های فصلی در هرمزگان/ خودداری شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۶۳۷

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز تا اوایل هفته آینده نیز استان تحت تاثیر فعالیت سامانه فصلی خواهد بود که موجب بارش باران در بعضی مناطق می شود.

به گزارش ایلنا، مجتبی حمزه نژاد گفت: با تدوام فعالیت سامانه فصلی و وزش باد‌های شدید جنوب شرقی، کماکان دریا مواج خواهد ماند. مجتبی حمزه نژاد افزود: طی امروز سرعت باد در برخی مناطق به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به محدوده ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید. طی فردا (جمعه) تا حدی از شدت باد کاسته خواهد شد.

وی گفت: توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی جدا از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

حمزه نژاد افزود: همچنین با تقویت سامانه فصلی، در ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات استان و همچنین مناطق مستعد، رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق، تند باد لحظه‌ای گاه گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به احتمال وقوع بارش‌های نسبتاً سنگین و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود.

به گفته حمزه نژاد با توجه به افزایش رطوبت نسبی، طی امروز نوسانات دمایی تغییرات چندانی نخواهد داشت و از اوایل هفته آینده افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز