خبرگزاری کار ایران

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد ؛

امکان رگبار باران، رعد و برق و تگرگ در ارتفاعات هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۳۲۴

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: طی ساعات بعدازظهر امروز در محدوده شهرستان بشاگرد، سیلابی شدن موقتی رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مرضیه سی‌سی پور اظهار کرد: طی امروز چهارشنبه، بیست و پنجم تیرماه در ساعات ابتدایی صبح مه رقیق صبحگاهی پدیده‌ غالب جزایر و غبار محلی پدیده سایر نقاط استان خواهد بود.

 وی افزود: در دریای عمان و تنگه‌ هرمز در طول روز افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی و در نیمه غربی خلیج‌فارس افزایش سرعت بادهای شمال غربی سبب مواج شدن دریا خواهد شد که توصیه می‌شود تا حد امکان شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

سی‌سی پور تصریح کرد: نوسانات سرعت وزش باد بین ۳۰ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت و حداکثر ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر پیش‌بینی می‌شود.

 وی بیان کرد: طی ساعات بعدازظهر، در ارتفاعات (به‌ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی استان) رشد و افزایش ابر رخ خواهد داد و رگبار باران و رعدوبرق، گاهی تگرگ همراه با افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اضافه کرد: همچنین در محدوده شهرستان بشاگرد، سیلابی شدن موقتی رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود.

 وی در پایان با اشاره به اینکه این شرایط جوی و دریایی، به‌تناوب تا اوایل هفته بعد نیز در منطقه حاکم خواهد بود، عنوان کرد: ازنظر دمایی در این مدت، نوسانات دمایی بین یک تا سه درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز