خبرگزاری کار ایران

مسئول اجرایی هیأت امنای بازار تاریخی اراک:

کرونا برای چهارمین بار بازار تاریخی اراک را تعطیل کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۸۶۶

مسئول اجرایی هیأت امنای بازار تاریخی اراک گفت: پیرو مصوبه ستاد مدیریت کرونا و با هدف جلوگیری از تشکیل اجتماع مردمی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، بازار تاریخی اراک برای چهارمین بار تا 30 مردادماه سال جاری تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا عسگری هزاوه‌ای افزود: بازار تاریخی اراک 16 ورودی و خروجی و 20 سرا و کاروانسرا و دارد که به راحتی امکان همکاری در تعطیلی نکردن بازار وجود دارد، اما کسبه بازار همراهی و همکاری لازم را انجام دادند تا در کاهش شیوع کووید 19 سهیم باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر بازار سرپوشیده اراک پاساژهای سرباز و سربسته، مراکز خرید و فروش بزرگ، بازارهای موقت و گروه‌های شغلی 4،3،2 به غیر از عرضه کنندگان مواد غذایی و صنوف گروه یک تعطیل هستند.

مسئول اجرایی هیأت امنای بازار تاریخی اراک اظهار داشت: بازاریان و کسبه اراک همکاری خوبی با مصوبات ستاد مدیریت کرونا دارند و با وجود مشکلات اقتصادی برای کاهش ابتلای مردم، این مرکز تجاری مهم شهر را تعطیل کردند.

عسگری تصریح کرد: همکاران و کسبه بازار اراک در حالی تعطیل شدند که با مشکلات متعددی از جمله چک برگشتی، عدم دریافت تسهیلات ارزان قیمت و اقساط معوقه دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی بیان داشت: در شرایط شیوع بیماری کرونا حتی همراهی در بخشودگی و کاهش مالیات نیز برای کسبه و بازاریان اراک انجام نشد و در این رابطه تنها به تمدید اظهارنامه مالیاتی بسنده شد.

مسئول اجرایی هیأت امنای بازار تاریخی اراک تأکید کرد: باید در شرایطی که واکسیناسیون قشرها و طیف‌های مختلف در حال انجام است، بخشی از سهمیه واکسن نیز به کسبه بازار تخصیص داده شود.

عسگری ابراز داشت: کسبه بازار اراک با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کووید 19 در مرکز نیکوکاری بازار اراک بسته کمک معیشتی بین باربران و دستفروشان بازار اراک توزیع می‌کنند.

مجموعه تاریخی بازار اراک با قدمت بیش از 200 سال در زمان فتحعلی شاه قاجار به دست یوسف‌خان گرجی بنا گذاشته شد که به نوعی هسته اولیه شهر سلطان‌آباد را در خود داشت.

این مجموعه که 14 هکتار است و به صورت 2 راسته بازار عمود بر هم ساخته شده، یکی از نمونه‌های ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی است که تمامی جزئیات را با ظرافت و به بهترین کیفیت در خود جای داده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز