خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن فندق از باغات قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۳۷۳

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به آغاز برداشت فندق در استان گفت: پیش بینی می‌شود از سه هزار هکتار از باغات قزوین بیشاز سه هزار و 400 تن فندق برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، محمد پیله فروش با اشاره به آغاز برداشت فندق در استان گفت: سطح باغات فندق در استان قزوین حدود ۳ هزار و ۲۵۰ هکتار است که از این میزان حدود ۳ هزار و ۱۸۰ هکتار بارور و ۷۰ هکتار غیربارور است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: پیش بینی می‌شود بیش از 3 هزار و 400 تن فندق از سطح باغات استان برداشت شود.

وی عنوان کرد: بیشترین سطح زیرکشت این محصول در استان در شهرستان قزوین و منطقه الموت است و در این منطقه بخش رجایی‌دشت و رازمیان بیشترین تراکم کشت این محصول را دارند.

این مسئول میانگین متوسط عملکرد این محصول را حدود هزار و 70 کیلوگرم در هکتار برآورد کرد و افزود: با توجه به تفاوت در توپوگرافی استان و توده‎های محلی موجود، برداشت این محصول تا اواخر شهریور ماه و اوایل مهرماه ادامه دارد.

پیله فروش تصریح کرد: ارقام موجود در منطقه شامل رقم‌های بومی گرد اشکور، شصتک، زرآبادی، سیاه الموت و سه‌گوش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز