خبرگزاری کار ایران

سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد مطرح کرد؛

انجام بیش از ۱۴ هزار آزمایش کلرسنجی و کدورت سنجی آب در گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۱۴۷

سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد از انجام بیش از ۱۴ هزار آزمایش کلرسنجی و کدورت سنجی آب در ۴ شهر و ۷۴ روستای شهرستان گناباد از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد ، جواد سالاری در این باره گفت: کیفیت آب از جمله مسائلی است که با سلامتی، بهداشت فردی و عمومی جامعه نسبت مستقیم دارد و لزوم پایش آب و تأمین شرایط بهداشتی و استاندارد برای آشامیدن باعث شده که کنترل کیفیت آب از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

وی افزود: در همین رابطه از ابتدای سال جاری بیش از ۱۴ هزار آزمایش کلرسنجی و کدورت سنجی آب در شهرها و روستاهای شهرستان گناباد انجام شده است که از این آمار در بخش روستایی ۱۰ هزار مورد کلرسنجی و ۱۲۰۰ مورد کدورت سنجی و در بخش شهری ۱۴۸۵ مورد کلرسنجی و نیز ۱۳۲۴ مورد کدورت سنجی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از عناصر موجود در آب آشامیدنی وجودشان برای سلامتی انسان ضروری است اما افزایش غلظت این عناصر ممکن است باعث بروز مشکلات بسیار جدی برای سلامتی فرد شود گفت: واحد کنترل کیفی آبفا گناباد در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در حدود ۲ هزار آزمایش کنترل کیفیت آب انجام داده که از این آمار ۹۷۰  مورد آزمایشات میکروبی ۴۳ مورد آزمایش فلزات سنگین ۹ مورد آزمایش بیولوژی و نیز ۹۷۱ مورد آزمایش PH آب بوده است.

سرپرست آبفای گناباد در پایان گفت: وضعیت بهداشتی آب شرب مشترکان علاوه بر آزمایشگاه آبفا خراسان رضوی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت شهرستان هم به طور دائم رصد و آزمایش می شود که تاکنون هیچ مشکلی در آب شرب مشترکان شهرها و روستاهای تابعه وجود نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز