خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

تعدادی از معابر شهری قزوین به نام بزرگان فرهنگ و هنر نامگذاری شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۷۱۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قروین گفت: با پیگیری و پیشنهاد انجمن‌های فرهنگی و هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی شورای اسلامی شهر قزوین، تعدادی از معابر شهری قزوین به نام بزرگان فرهنگ و هنر این خطه مزین شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدحسین اسماعیلی گفت: تجلیل و تکریم اساتید و بزرگان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر در راستای الگوسازی برای جوانان و نوجوانان از مهمترین وظایف مسئولان و مدیران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قروین ادامه داد: بزرگداشت بزرگان هنری به ویژه در زمان حیاتشان می‌تواند امید و انگیزه را در بین این عزیزان و به تبع آن در  میان جامعه فرهنگی و هنری و عموم مردم زنده نگه دارد.

وی تاکید کرد: تکریم پیشکسوتان و اساتید هنری راه‌های زیادی دارد که یکی از این راه‌ها نامگذاری معابر شهری به نام این عزیزان است تا مردم با الگوهای فرهنگی و هنری بیشتر آشنا شوند.

اسماعیلی ادامه داد: در این راستا و با پیگیری انجمن‌های فرهنگی و هنری و پیشنهاد و مکاتبات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با شورای اسلامی شهر قزوین و همراهی و مساعدت این شورا به ویژه کمیسیون فرهنگی شورا و کمیته نامگذاری معابر قزوین، تعدادی از معابر شهری قزوین به نام بزرگان و پیشکسوتان هنری دیار مینودری مزین شد.

وی تصریح کرد: نام بزرگانی چون استاد یعقوب یعقوبی(پیشکسوت نقاشی و تجسمی)، استاد ابوالفضل دل زنده(پیشکسوت نقاشی و تجسمی)، مرحوم زنده یاد استاد هادی باجلان(پیشکسوت موسیقی)، استاد سید احمد عقیلی(پیشکسوت نگارگری)، مرحوم زنده یاد ناصر ایزدفر(پیشکسوت تئاتر)، استاد رضا محمدی ازی(پیشکسوت مجسمه سازی و تجسمی)، استاد عباس قانع(پیشکسوت مجسمه ساز و تندیس گر)، استاد محمد کاظم نداف(پیشکسوت و قاری برجسته قرآن)، مرحوم زنده یاد استاد احمد کامکاری(پیشکسوت خوشنویسی و نقاشی از این پس بر تارک معابر شهری قزوین می‌درخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز