خبرگزاری کار ایران

توزیع ۴ میلیون و ۶۴۱ هزار لیتر آب شرب در گناباد از طریق آبرسانی سیار

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۲۷۵

سرپرست آب امور آب و فاضلاب گناباد از توزیع ۴ میلیون و ۶۴۱ هزار لیتر آب شرب از طریق آبرسانی سیار در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد سالاری با بیان اینکه ۷۴ روستای شهرستان تحت پوشش مجموعه آبفای گناباد هستند گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۳۵۸ سرویس آبرسانی با تانکر سیار در بیش از ۲۰ روستای گناباد که عمدتا دچار تنش آبی هستند توزیع شده است. 

سالاری عمده دلایل نیاز روستاها به آبرسانی سیار را عدم برخورداری از آب باکیفیت، کمبود آب شرب، خشک شدن یا کاهش آب قنوات، بروز اتفاقات متعدد در شبکه آبرسانی روستا و کاهش سطح مخازن ذخیره برشمرد و افزود: با شیوع کرونا و نیاز مردم به رعایت مسائل بهداشتی و نیز افزایش زودهنگام گرمای هوا، مصرف آب در شهر و روستاهای تابعه به‌شدت افزایش یافته و باعث شده تا نیاز آبی بویژه در روستاهایی که پیش‌تر هم با تنش آبی درگیر بوده‌اند، افزایش یابد که این امور ناچار به توزیع آب به صورت سیار شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰ روستا با جمعیتی در حدود ۱۷۵۰ خانوار تحت پوشش توزیع آب سیار قرار گرفته‌اند که در این میان مجتمع آبرسانی روستای فجر که روستاهای دیسفان، خانیک، محمدآباد، فخ، سنجتک و کلات را تحت پوشش قرار می‌دهد، با دریافت ۱۹۰۰ متر مکعب آب تانکری در قالب ۱۲۵ سرویس بیشترین میزان آب رسانی سیار را داشته است. 

سرپرست آب امور آب و فاضلاب گناباد ادامه داد: کمبود آب تنها مختص به روستاها نبوده و در شهر گناباد هم نیز با توجه به عللی که اشاره شد و نیز بروز اتفاقات متعدد روی خط انتقال فرسوده این شهر، سطح آب مخازن در وضعیت قرمز گرفته که با تعدیل فشار شبکه موفق شدیم تا حدودی تنش آبی رو مدیریت کنیم و گاها نیز آبرسانی سیار را در برخی از مناطق گناباد در دستور کار قرار داده و انجام دهیم.

۱۱ مجتمع آبرسانی، ۴۲ حلقه چاه و ۹۹ مخزن آب، وظیفه آبرسانی به ۱۸۷۰۰ مشترک آب روستایی را در گناباد برعهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز