خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

فرهنگ تعاونی باید در بین مردم گلستان ترویج یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۴۱۷

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: نیاز است که فرهنگ تعاونی در بین مردم استان ترویج یابد و این موضوع در ابتدا باید از مدارس و دانشگاه آغاز شود.

سعید مازندرانی در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: حمایت از تعاونی ها و ایجاد اشتغال بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و یکی از بخش های رکن اصلی اقتصاد است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۹ تعاونی جدید در گلستان ثبت شده است افزود: بیش از ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار تعاونی های استان قرار داده شده است.

مازندرانی تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کار آفرینی امید بسته شد و به دنبال آن بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به ۲۲ تعاونی استان که نیاز به سرمایه در گردش داشتند پرداخت شده است.

وی همچنین در زمینه آموزش و توانمند سازی تعاونی ها گفت: ۳۵ هزار نفر ساعت آموزش برای اعضای تعاونی ها، مدیران، هئیت مدیره تعاونی انجام گرفت که ۲۱ هزار نفر ساعت آن به صورت مجازی برگزار شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد:برای توانمندسازی تعاونی های که ۷۰ درصد اعضای آن از مددجویان کمیته امداد یا بهزیستی بودند ۱۶۶ میلیون تومان کمک بلاعوض برای سرمایه در گردش بخصوص تعاونی بانوان سرپرست خانوار تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های اشتغال ایجاد تعاونی است خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که از اشتغال حمایت کنیم و ابتدا باید فرهنگ تعاون در بین مردم استان ترویج یابد  که این  از مدارس و دانشگاه ها صورت گیرد و همچنین در مدارس و دانشگاه مرکز کار آفرینی و آشنایی با تعاونی ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز