خبرگزاری کار ایران

اهدای عضو کودک مرگ مغزی سبزواری جان هفت بیمار نیازمند عضو را نجات داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۴۵۶

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای عضو کودک مرگ مغزی ۱۰ ساله ساکن سبزوار به هفت بیمار نیازمند عضو، حیاتی دوباره بخشید.

به گزارش ایلنا از مشهد، ابراهیم خالقی در این باره افزود: در هزار و هفتاد و نهمین عمل اهدای عضو این دانشگاه، کودک مرگ مغزی "ستایش عارفی نیا" که از  بیمارستان امدادی شهید بهشتی شهرستان سبزوار معرفی شده بود پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

خالقی افزود: کلیه های این کودک مرگ مغزی در بیمارستان بوعلی سینای شیراز به دختر نوجوانی ۱۴ ساله ساکن خوزستان و بانویی ۲۰ ساله ساکن بندر عباس که سال ها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند شد.

وی ادامه داد: کبد وی نیز در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۸ ساله ساکن مشهد پیوند شد و به او زندگی دوباره بخشید.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قلب زنده یاد ستایش هم در بیمارستان امام رضا (ع) به پسر نوجوانی ۱۳ ساله ساکن سرخس پیوند شد.

خالقی افزود: قرنیه های این کودک مرگ مغزی هم برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز