خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد؛

بستری 71 بیمار جدید کرونایی در استان اردبیل / تاکسیرانی از فعالیت رانندگان ناقض پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری کند / کاهش استفاده از ماسک در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۱۹۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری 71 بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل عنوان کرد: در شبانه روز گذشته 71 بیمار جدید کرونایی در سطح استان شناسایی و بستری شده‌اند و متاسفانه 4 مورد فوتی بر اثر شیوع کرونا در سطح استان مدت یاد شده گزارش شده است.

وی افزود: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی در وضعیت قرمز، شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و شهرستانهای بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر در وضعیت زرد قرار دارند.

حبیب زاده از ترخیص 72 بیمار کرونایی با وضعیت بهبود نسبی در 24 ساعت گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد 369 بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد، وضعیت 61 بیمار وخیم گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با گلایه از کاهش استفاده از ماسک در بین مردم، تاکید کرد: ضروری است مردم بر رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصا هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی ها مصمم باشند و همچنین از حضور در هرگونه میهمانی و دورهمی ها خودداری کنند؛ لازم است تاکسیرانی اردبیل و سایر شهرها و همچنین مسئولین تاکسی های اینترنتی به رانندگان ناقض پروتکل های بهداشتی تذکرات لازم را بدهند و از ادامه فعالیت آنان در جهت حفظ سلامت جامعه جلوگیری کنند.

حبیب زاده درباره آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان نیز بیان کرد: در نوبت اول برای 91 هزار و 575 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 33 هزار و 836 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 125 هزار و 411 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز