خبرگزاری کار ایران

کمبود سیمان و افزایش بهای میلگرد دو عامل تعطیلی پروژه‌های عمرانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۴۸۶

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی و تأسیساتی قزوین از کمبود سیمان و افزایش قیمت میلگرد خبر داد.

به گزارش ایلنا خبرنگار ایلنا در قزوین، میثم صوفی نیارکی با ابراز نگرانی از کمبود سیمان و افزایش قیمت میلگرد، گفت: این دو عامل پروژه‌های عمرانی استان را در معرض تعطیلی قرار داده است.

وی افزایش قیمت سیمان را قطعی مکرر برق در هفته‌های اخیر و افزایش بهای تولید دانست و افزود: این رویداد در شرایط فعلی که بهترین فصل برای ساخت و ساز و پیشرفت پروژه‌های عمرانی است موجب به هم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا شده و به مروز جامعه و مصرف کننده اصلی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گفته صوفی نیارکی قیمت هر پاکت سیمان ۵۰ کیلویی از ۴۴ هزار تومان به بیش از ۷۰ هزار تومان در بازار سیاه افزایش یافته و در صورت ادامه آسیب جدی به بخش عمرانی وارد خواهد کرد.

صوفی نیارکی ادامه داد: این وضعیت تا جایی بحرانی است که در برخی مواقع حتی دیده می‌شود به‌رغم پیش خرید، واریز وجه و سپس اعلام تعاونی عاملان تهیه و توزیع سیمان همچنان از ارسال بار خریداری شده امتناع می‌کنند.

میلگرد پرواز کرد

به گفته صوفی نیارکی قیمت میلگرد به بالاترین میزان آن در سال‌های اخیر رسیده و همین عامل مبنای تأثیر‌پذیری سایر ابعاد بازار و افزایش قیمت بتن آماده نیز شده که در صورت ادامه موجب افزایش قیمت تمام شده همه پروژههای عمرانی خواهد شد.

وی کاهش رغبت پیمانکاران به ادامه فعالیت‌های عمرانی، عدم شرکت در مناقصات و عدم ارائه پیشنهاد قیمت را از جمله تأثیرات این افزایش قیمت‌ها برشمرد و گفاگر وضعیت فعلی ادامه پیدا کند باید منتظر تعطیلی پروژه‌های فعال فعلی نیز باشیم.

مصرف استانی اولویت تولیدات کارخانه سیمان آبیک باشد

صوفی نیارکی با بیان این مطلب که پروژه‌های عمرانی داخل استان باید اولین اولویت تولیدات سیمان آبیک باشد، اذعان داشت: درحال حاضر دسترسی به سیمان سایر استان‌ها در قزوین کار چندان آسانی نیست در حالی‌که سیمان آبیک در سایر استان ها در دسترس است.

به گفته این مسئول، تولیدات استانی باید ابتدا مردم خود استان را پوشش دهد و سپس به مصارف سایر استان‌های کشور برسد.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی و تأسیساتی قزوین در پایان از تحمیل خسارات بیش از پیش به شرکت‌های عمرانی که ناشی از قطعی‌های مکرر برق و محدودیت‌های کرونایی است ابراز نگرانی کرد و در این برهه زمانی حمایت و صدور بخشنامه‌های لازم از سوی نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور را ضروری دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز