خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

اجازه نخواهیم داد هیچ بیماری پشت در بیمارستان سرگردان بماند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۷۱۱

وزیر بهداشت گفت: 120تخت جدید به استان اضافه خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که هیچ بیماری (حتی بیمار ضربه مغزی) و ... پشت در هیچ بیمارستانی سرگردان بماند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سعید نمکی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد استانی کرونا در هرمزگان اظهار کرد: مقوله سلامت امری سیاسی و جناحی نیست و ما در دعوای میان کسی قرار نمی گیریم، ما در نظام سلامت خودمان را مکلف به این می دانیم که به مردم رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: به نظرم رتبه استان هرمزگان و مجموعه دانشگاه در اولین رتبه های کشوری است. ما قبلا پیک‌های وحشتناکی را در برخی از استان‌ها طی کردیم ولی همکاران ما با حمایت و همکاری تیم استان اجازه بروز پیک را ندادند و الان نیز هیچ دستاوردی برای من و همکارانم در وزارت بهداشت نیست و همه دستاورها متعلق به کادر سلامت و تلاش‌ها و حمایت‌های شما است.

وزیر بهداشت گفت: سال سختی بود و مشکل ارز هم داشتیم و سالی سخت‌تر از سال 99 نبود ولی خدا کمک کرد و 14 هزار تخت را در این سال و با همه مشکلاتی که بود، آماده خدمت کردیم. بیش از 490 اکسیژن‌ساز در کشور راه اندازی کردیم.

وی همچنین به وضعیت آزمایشگاه‌های کویید 19 در کشور اشاره کرد و گفت: ما در روز اول فقط دو آزمایشگاه داشتیم اما اکنون بیش از 420 آزمایشگاه داریم و در هرمزگان 5 آزمایشگاه پی سی آر راه اندازی شد ولی بازهم کم است و من این را می‌پذیرم.

نمکی از استاندار هرمزگان خواست تا رعایت پروتکل‌ها در استان بالا برود و این ارتباط معناداری است که بتوانیم از شمار بیماران و بستری‌ها بکاهیم.

وی به ناشناخته بودن رفتار ویروس کرونا اشاره و گفت: بهترین راه پیشگیری از ابتلا، فاصله گذاری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است، عزیزان در قالب طرح شهید سلیمانی در بیماریابی و با تست‌های بیشتر بیماریابی را تشدید کنند، مطلقا نگران کمبود کیت نباشید و یک روز بدون کیت نمی‌مانید.

وزیر بهداشت به افزایش شمار مراکز 16 ساعته نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هر چه این مراکز 16 ساعته و درمان با داروی ضد ویروس را زودتر و در روزهای طلایی شروع کنید، در روزهای بعد بستری کمتری نیز خواهید داشت.

وی درباره آمپول رمدیسیور نیز بیان کرد: ما نمی‌گذاریم که کمبودی باشد و بیمه ها باید مطالباتشان را زودتر بپردازند و بدهی دارو و بیمارستان نداشته باشید و اگر معوقاتی وجود داشته باشد من خودم پیگیری خواهم کرد.

نمکی گفت: یک جاهایی در درمان سرپایی کم آورده‌اید و یک دوره‌ای تحت تأثیر کمبود دارو و یا تست، کم آورده‌اید و این موج بیمار بستری حاصل کم توجهی در یک مقطعی است و باید بررسی کنید و علی رغم مدال‌هایی که دارید، باید این را جبران کنید.

وزیر بهداشت گفت: وجود تنها 16 مرکز درمان سرپایی در استان با وجود چنین پیک سنگینی، خیلی کم است و باید افزایش دهید و هزینه‌های آن را ما تأمین می‌کنیم.

نمکی از استاندار هرمزگان خواست تا مشارکت صنایع در امور درمانی را نیز بیشتر پیگیری کند.

وی درباره کمبود تخت نیز گفت: با نیروهای مسلح هماهنگی کرده‌ایم که کانکس‌ها و کانتینرهای خود را آماده کنند و این ها در حال حمل است و 120 تخت جدید در این قالب به استان اضافه خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که هیچ بیماری (حتی بیمار ضربه مغزی) و ... پشت درب هیچ بیمارستانی سرگردان بماند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: وقتی همه برای بدنام کردن جمهوری اسلامی و پایمال کردن خون شهدا و سلب اعتماد مردم از نظام و گسست اجتماعی بسیج شده‌اند، برخی نباید بر شیپور بی‌اعتمادی بدمند. با کافران چه کارت گر بت نمی پرستی.

نمکی گفت: وقتی نماینده محترم مورد عقرب زدگی را که در منطقه‌اش رخ داده، با متانت و وقار مطرح می‌کند، این نشانه این است که شرایط کشور و آبروی نظام که در عرصه بین المللی به چه وابسته است.

وی همچنین اضافه کرد: من می‌دانستم که کجا را تحویل می‌گیرم اما خبر از سیل و کرونا و بحران و ... نداشتم وگرنه زودتر می‌آمدم. وقتی آبروی من در کف است هرچه که می‌خواهید به من فحش دهید به گوش جان می گیرم، من اگر 10 سال بدوم به اندازه یک قطره خون شهدا نیست و هر روستا و شهری می‌روم مدیون خون شهدا هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز